به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، بهمن ۱۷، ۱۴۰۲

حمله به علی دایی و عادل فردوسی‌پور به دلیل پوشش اختیاری «نورا دایی» در فوتبال۳۶۰

 

روز گذشته علی دایی، اسطوره فوتبال ایران، در برنامه اینترنتی عادل فردوسی‌پور برای جام قهرمانی آسیا حاضر شد. در این برنامه نورا، دختر علی دایی، بدون حجاب اجباری در برنامه حاضر شد و برای تبریک تولد، پدرش را در آغوش گرفت. موضوعی که حمله حامیان حکومت جمهوری اسلامی را در پی داشته است.


دانیال معمار، سردبیر روزنامه همشهری، که سال گذشته در لیست بلندبالای فعالان رسانه‌ای مورد اعتماد جمهوری اسلامی به خرج وزارت ارشاد و فدراسیون فوتبال راهی قطر شده بود، با انتشار پستی در ایکس نوشت: «فردوسی‌پور چاره‌ای ندارد. از آن برنامه‌های کارشناسی و تخصصی فوتبال رسیده به گرفتن جشن تولد و آوردن دختر بی‌حجاب و خاطره مثبت ۱۸ تعریف کردن پدر فلان بازیکن و غیره. فردوسی‌پور آنقدری رسانه بلد است که بداند برای دیده شدن چاره‌ای به غیر از این ابتذال در محتوا ندارد.»


احسان رستگار، فعال مجازی هوادار حکومت، با ذکر اشتباهی نام دختر دیگر علی دایی، با حمله به فردوسی‌پور نوشت: «پیش از بازی ایران-ژاپن، فردوسی‌پور، علی دایی را به برنامه‌ی زنده‌ی فوتبال۳۶۰ دعوت کرد و به مناسبت تولّد او، دنیز دایی، بدون حجاب، در استودیو حاضر شد، پدرش را غافلگیر کرد و در این دقایق، فردوسی‌پور رفتارهایی از خود بروز داد که مخاطب را به یاد مواضع فرهنگی-اجتماعی او درباره‌ی حواشی دیدار نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ می‌انداخت.»


رستگار پیش‌تر هم با «تروریست» خواندن علی کریمی، اسطوره فوتبال ایران، نوشته بود: «در ویدئوهای مختلفی از فوتبال۳۶۰ به بهانه‌های گوناگون، مخصوصاً از زبان افرادی که توسط عادل فردوسی‌پور مورد مصاحبه قرار می‌گیرند، نام علی کریمی به میان می‌آید، از جمله مصاحبه با اشکان دژاگه؛ گویی برای فردوسی‌پور، بسیار حیثیّتی است که نام و یاد کریمی تروریست، زنده نگه داشته شود.»


جواد شیخ‌الاسلامی، دیگر فعال هوادار جمهوری اسلامی، نوشت: «دختر علی دایی بدون حجاب میاد توی برنامه بی‌مخاطب عادل فردوسی‌پور، فردوسی‌پور دست می‌کشه سر دختر دایی. عادل داره هرکاری می‌کنه برای حاشیه‌سازی و دیده شدن برنامه‌ش!»

ایران اینترنشنال