به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، دی ۰۴، ۱۳۹۵

عشق من ایران، عهدیه

عشق من ایران

هر جی دارم از تو دارم

ایران، ایران، ایران

تو ای خاک دلیران

My Love Iran

عَهدیه بدیعی (۱۳۲۹تهران) از خوانندگان مشهور و مردمی ایران است.



از آهنگهای معروف عهدیه می‌توان به آهنگهای «عاشق شدم من - دلم تنگه - شهزاده - میخوامش بی نهایت - درد و رنج سفر - ملا مصطفی - نگفتم مگه نگفتم - اوستا کریم - زندان - بهانه - بهار - من به تو محتاجم - دل عاشق پیشه - مگه دشمن منی» اشاره کرد. 
صدای عهدیه در رژیم گذشته، یکی از عامه پسندترین صداها بود و همین ویژگی سبب می‌شد تا نغمه‌های وی در فیلمهای آن زمان سینمای ایران خوانده شود و به وسیلهٔ هنرپیشه‌های معروف آن زمان اجرا گردد. 
عهدیه چیزی حدود ۱۶۰۰ ترانه اجرا کرده‌است که در نوع خود یک رکورد جالب و بسیار بزرگ است و این در حالی است که وی پس از انقلاب اسلامی ایران، دیگر ترانه ی جدیدی نخوانده است.