به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، دی ۰۶، ۱۳۹۵

«رکورد غم‌انگیز» مهاجران غرق‌شده در آب‌های مدیترانه


شمار غرق‌شدگان مهاجر در دریای مدیترانه باز هم افزایش یافت و به رکورد پنج ‌هزار نفر در سال ۲۰۱۶ رسید.

بنا به گزارش سازمان ملل متحد، احتمال اینکه نزدیک به صد نفر در روز پنجشنبه گذشته نیز غرق شده باشند، منتفی نیست. به گزارش دویچه‌وله، «ویلیام اسپیندلر»، سخنگوی کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد، روز جمعه اعلام کرد تعداد کشته‌شدگان راه‌های آبی در سال ۲۰۱۶، در چند سال گذشته بی‌سابقه بوده است. به گفته‌ اسپیندلر، در سال ۲۰۱۵ کمتر از سه‌هزارو ٦٠٠ نفر برای رسیدن به سواحل اروپا، جان خود را از دست داده‌اند.


سخنگوی کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد، با اشاره به آمار سازمان بین‌المللی مهاجرت مبنی بر کاهش شمار افرادی که در سال ‌جاری میلادی از دریای مدیترانه عبور کرده‌اند، مرگ پنج ‌هزار نفر را «رکوردی غم‌انگیز» خواند و گفت بايد هر چه زودتر برای جلوگیری از این «تلفات سنگین» اقدام و زمینه ورود قانونی مهاجران به اروپا را فراهم كرد.

سازمان بین‌المللی مهاجرت، دریای مدیترانه را مرگ‌بارترین مسیر مهاجرت‌های غیرقانونی در جهان اعلام کرده است. از زمان انعقاد قرارداد مربوط به کنترل ورود پناه‌جویان به اروپا که در ماه مارس میان اتحادیه‌ اروپا و ترکیه امضا شد، این راه تنها راه اصلی رسیدن به سواحل کشورهای اروپایی است. بيشتر مهاجران برای رسیدن به این هدف، مبالغ هنگفتی به قاچاقچیان حرفه‌ای می‌پردازند.

خبرگزاری آلمان