به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، آذر ۲۶، ۱۳۹۵

بشار اسد «آزادسازی حلب» را با رویدادهای تاریخی دوره پیامبران مقایسه کرد

بشار اسد 
در حالیکه نهادهای بین المللی نسبت به جنایات جنگی در شرق حلب هشدار داده اند، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه با اشاره به اینکه «آزادسازی حلب» لحظه ای تاریخی خواهد بود گفت: پس از چنین لحظه ای، دنیا متفاوت خواهد بود.
بشار اسد پنجشنبه، ۲۵ آذر در پیام ویدئوی خود که در توئیتر منتشر شده گفت «آنچه امروز اتفاق می افتد، نوشتن تاریخ بدست تک تک شهروندان سوری است.»

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، عملیات تخلیه حلب از روز پنجشنبه آغاز شده و هزاران غیرنظامی و مبارز در حال ترک آخرین پایگاه خود در این شهر هستند.
بشر اسد در پیام ویدئویی خود به وقایع مهم تاریخی از جمله میلاد عیسی مسیح، پدیده وحی برای پیامبر اسلام، و سقوط شوروی سابق اشاره کرد و گفت «تاریخ پیش و پس از آنها یکسان نبوده. من باور دارم پس از آزادسازی حلب ما خواهیم گفت که وضعیت سوریه، منطقه، و دنیای بین الملل متفاوت خواهد بود.»
به گفته کمیته بین المللی صلیب سرخ، تخلیه حدود دویست مجروح از حلب آغاز شده است.
روسیه که یکی از متحدین بشار اسد بوده است اعلام کرد پنج هزار تن از مبارزان مخالف اسد به همراه اعضای خانواده شان از شرق حلب تخلیه شده اند.
بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، ۱۰ آمبولانس به همراه دستکم ۱۷ اتوبوس با حدود هزار سرنشین روز پنجشنبه، ۲۵ آذر، منطقه راموسه در نزدیکی بخشی که تحت کنترل مخالفان اسد قرار دارد را ترک کردند.
صدای آمریکا