به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، دی ۰۴، ۱۳۹۵

انیس عامری، عامل حمله برلین در میلان کشته شد

انیس عامری، عامل حمله برلین در جریان یک تیراندازی در شمال ایتالیا کشته شد. پلیس ایتالیا او را در یک ایستگاه قطار شناسایی کرد. وزیر کشور ایتالیا این خبر را تأیید کرد.

ابتدا رویترز به‌نقل از منابع امنیتی نوشت تیراندازی بامداد جمعه ۲۳ دسامبر  / ۳ دی در شهر سستو سن جووانی در استان میلان واقع در شمال ایتالیا رخ داده که در آن انیس عامری کشته شده است.
رسانه‌های ایتالیا نیز گزارش دادند که ساعت ۳ بامداد جمعه در ایستگاه قطاری در حوالی میلان گشت بازرسی در حال اجرا بود که انیس عامری از کوله‌پشتی خود سلاحی بیرون کشید و با فریاد «الله اکبر» به سوی مأموران پلیس شلیک کرد. یکی از مأموران از ناحیه شانه مجروح و به بیمارستان منتقل شد.
اثر انگشت فرد مهاجم تأیید کرد که او انیس عامری است.
بنا به این گزارش‌ها عامری از طریق فرانسه وارد ایتالیا شده بود. او با قطار به میلان رسیده بود.
در پی این گزارش‌ها، مارکو مینیتی، وزیر کشور ایتالیا در یک نشست مطبوعاتی خبر کشته شدن عامری را تأیید کرد و گفت به‌هنگام کنترل عادی ایستگاه قطار شهر سستو سن جووانی در میدان اول ماه مه در شمال میلان مأموران پلیس از انیس عامری کارت شناسایی او را می‌خواهند که او سلاح خود را بیرون می‌کشد و به سوی مأموران شلیک می‌کند و با شلیک متقابل مأموران پلیس کشته می‌شود.
وزیر کشور ایتالیا تأکید کرد که هیچ شکی در درستی هویت انیس عامری وجود ندارد.
آلبرتو نوبیلی، رئیس پلیس ضدترور میلان نیز آمدن عامری به ایتالیا با قطار و از طریق فرانسه را تأیید کرد و گفت او از شامبری در نزدیکی شهر ساووآ، واقع در شرق فرانسه به شهر تورین در شمال غرب ایتالیا رفته از ناحیه پیمونت دوباره با قطار به میلان رسیده است. رسیدن او به میلان در ساعت یک بامداد جمعه بوده که ساعاتی بعد با دو مأمور پلیس درگیر شده و کشته می‌شود.