به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، آذر ۲۸، ۱۳۹۵

بمب‌گذاری در ترکیه:

نزدیک به ۸۰ سربازکشته و زخمی شدند 

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، صبح شنبه ۱۷ دسامبر یک خودروی بمب‌گذاری‌شده در نزدیکی اتوبوسی در شهر قیصریه، پایتخت استان مرکزی قیصریه ترکیه منفجر شد. بر اساس منابع بیمارستانی در این شهر، این حمله تا کنون به کشته‌شدن ۱۳ سرباز و زخمی شدن ۵۵ سرباز دیگر انجامیده‌است. 
اتوبوس یادشده حامل سربازانی بوده که روانه مرخصی شده‌ بودند و احتمالاً عده‌ای غیرنظامی نیز در آن حضور داشتند.

اولین ساعات شنبه گذشته نیز دو بمب دیگر در استانبول پلیس ضدشورش را در نزدیکی استادیوم ورزشی محله «بشیکتاش» هدف گرفت. این انفجارها که یکی در خودرویی بمب‌گذاری‌شده رخ داد و دیگری انتحاری بود، حدود ۲۰۰ کشته و زخمی بر جای گذاشت. گروه «شاهین‌های آزادی کردستان» (تاک)، یکی از گروه‌های منشعب‌شده از «حزب کارگران کردستان» (پ ک ک) مسئولیت این انفجارها را برعهده گرفت.



هنوز هیچ گروهی مسئولیت بمب‌گذاری امروز (شنبه ۱۷ سپتامبر) را برعهده نگرفته‌است. با این وجود، معاونت نخست‌وزیری ترکیه این حمله را از لحاظ «سبک» شبیه به حملات هفته گذشته توصیف کرد. اتوبوس هدف‌قرارگرفته پشت چراغ قرمزی در نزدیکی دانشگاه دولتی «ارجیس» توقف کرده‌بود که یک خودرو به آن نزدیک و سپس منفحر می‌شود.

قیصریه، شهری کهن با جمعیتی یک‌میلیونی است که در مرکز ترکیه قرار دارد و از مهم‌ترین پایگاه‌های طبقه مرفه نوظهور ترکیه، موسوم به «ببرهای آناتولی» است.
خبرگزاری ها