به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، شهریور ۱۸، ۱۳۹۷

پرزیدنت ترامپ در پاسخ به سئوالی درباره احتمال دیدار با حسن روحانی:

هر چیزی امکان‌پذیر است 
دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده، در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در کاخ سفید درباره احتمال دیدار با حسن روحانی در نیویورک گفت که هر چیزی امکان‌پذیر است.
وی پیش از آغاز دیدار با امیر کویت به خبرنگاران گفت نمی‌تواند پیش‌بینی کند در ارتباط با ایران چه اتفاقی خواهد افتاد و مهم نیست که آیا رهبران ایران می‌خواهند با او گفت‌وگو کنند یا خیر.
رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد، «ایران در حال حاضر آشفته شده است. در آشفتگی کامل قرار دارد ... و آنها حالا فقط نگران نجات خودشان به عنوان یک کشور هستند.»
پرزیدنت ترامپ معتقد است ایران با ادامه برنامه موشکی بالیستیک و رفتار منطقه‌ای خود روح توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ را نقض می‌کند. پرزیدنت ترامپ هجدهم اردیبهشت ماه از برجام خارج شد.
وی اوایل مرداد ماه در حاشیه نشست خبری با نخست وزیر ایتالیا در کاخ سفید گفته بود آماده است که بدون پیش‌شرط با رهبران ایران برای رسیدن به توافق «درست و سازنده» گفت‌وگو کند.
با این حال، مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده روز بعد با اشاره به این که دولت پرزیدنت ترامپ همواره بر دیپلماسی تاکید دارد، گفت مذاکره با ایران پیش شرط هایی دارد.
وزیر خارجه ایالات متحده ابتدای خرداد ماه ۱۲ شرط برای مذاکره با ایران را تشریح و مشخص کرده بود که اگر تهران به آنها عمل کند به یک توافق جدید با آمریکا خواهد رسید.
وی اواخر مرداد ماه از تشکیل یک «گروه اقدام ایران» خبر داد و گفت، هدف از آن هماهنگی و اجرای سیاست آمریکا در برابر ایران پس از خروج از برجام، و تغییر رفتار تهران است.
نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه اعلام کرد پرزیدنت ترامپ خواستار برگزاری نشست ویژه شورای امنیت برای گفت‌وگو درباره ایران در اواخر سپتامبر است.

صدای آمریکا