به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، اسفند ۲۵، ۱۴۰۲

اسرائیل پیشنهاد جدید حماس را برای آتش‌بس در غزه «رد کرد»

اسرائیل جدیدترین پیشنهاد‌های حماس برای برقراری آتش بس در غزه را «رد کرده و گفته است که این گروه همچنان خواسته‌های غیرواقعی» خود را مطرح می‌کند. حماس دیروز پیشنهاد جدید به میانجی‌های مذاکرات آتش‌بس داد و آن را «چشم‌اندازی جامع» توصیف کرد.


رسانه‌های اسرائیل پیشنهاد تازه حماس را اتفاق مثبت دانسته بودند، اما دفتر بنیامین نتانیاهو در بیانیه‌ای رسمی آن را رد کرده است.


در بیانیه نخست‌وزیر اسرائیل، حماس به عدم تمایل برای پیشرفت در مذاکرات متهم شده است.


فشارهای بین‌المللی برای دستیابی به توافقی که شامل آزادی بیشتر گروگان‌ها که در حملات هفتم اکتبر حماس به غزه برده شدند، افزایش یافته است.

دیروز، سناتور چاک شومر، رهبر اکثریت مجلس سنا کنگره آمریکا، در سخنانی بی‌سابقه بنیامین نتانیاهو را متهم کرد که منافع خود را بر منافع کشورش ترجیح داده و به دنبال استفاده از اوضاع جاری برای ماندن در قدرت است.


آقای شومر، بر همین اساس خواستار برگزاری انتخابات در اسرائیل شد.


چاک شومر که سناتور ارشد ایالت نیویورک است و به لحاظ مقام سیاسی، بالاترین منصب به عنوان یک یهودی را در آمریکا دارد، گفت که از نظر او «نتانیاهو راه خود را گم کرده است».


این مقام ارشد آمریکا با اشاره به آمار بسیار بالای جان باختگان و مجروحان در غزه گفته که ادامه عملیات نظامی در غزه موجب انزوای اسرائیل و «تبدیل شدن آن به یک قدرت منفور جهانی» شده است.

BBC