به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، اسفند ۲۵، ۱۴۰۲

زنان ایرانی و اسرائیلی تجاوزهای جمعی حماس و مأموران رژیم ایران را روایت می‌کنند

شاپرک صالح، حقوقدان فرانسوی ایرانی‌تبار و عضو کانون وکلای پاریس و ایلانا سُسکین، عضو کانون وکلای پاریس و دیوان جزایی بین‌المللی مطلبی مشترک در هفته‌نامۀ "لوپوئن" دربارۀ زنان ایرانی و اسرائیلی، قربانیان تجاوزهای جمعی حماس و مأموران جمهوری اسلامی ایران، منتشر و در آن سکوت و بی تفاوتی برخی انجمن‌های "نوفمینیستی" را دربارۀ این جنایات سرزنش کرده‌اند.  آنان در این نوشته خواسته‌اند که مبارزۀ فمینیست‌ها و همبستگی آنان با زنان قربانی تجاوز و خشونت در جهان یکسان و بدون حصر و استثناء باشد.


نوشته در حقیقت روایت کنفرانسی است دربارۀ تجاوزهای جنسی به زنان به عنوان سلاح جنگی که در پنجم مارس گذشته در خانۀ اعضای کانون وکلای پاریس برگزار شد و در آن زنان ایرانی و اسرائیلی دربارۀ جنایاتی که اسلامگرایان علیه آنان روا داشتند، شهادت دادند.


در این کنفرانس دختر جوانی به نام ساپیر و از بازماندگان جشنواره "نووا" در اسرائیل روایت کرده است که او در هفتم اکتبر گذشته از مخفیگاه خود شاهد تجاوزهای جمعی هولناکی از سوی تروریست‌های سازمان حماس به زنان بوده است : زنانی با پستان‌های بریده و زخم خورده که هدف تجاوزهای جمعی اعضای حماس قرار می‌گرفتند در حالی که عده‌ای دیگر از همان تروریست‌ها گیسوان آنان را می‌کشیدند و خنجرهای خود را بر پهلوی آنان فرود می‌آوردند. ساپیر در شهادت‌ خود اضافه کرده است که زنان قربانی با التماس از متجاوزان خود می‌خواستند که آنان را به قتل برسانند، در حالی که لگن‌های خاصره شان زیر ضربات سنگین متجاوزان شکسته بود.


یکی دیگر از راویان این دست جنایت‌ها مریم دختر جوان ایرانی است که قربانی تجاوزهای جمعی مأموران جمهوری اسلامی ایران بوده و باکرگی خود را در اثر همین تجاوزهای جمعی از دست داده است. مریم از جمله ده‌ها هزار جوانی بوده که در جریان اعتراض‌های خیابانی علیه حجاب اجباری در ایران دستگیر شد و یکی از ٤۵ قربانی تجاوزهای جمعی بوده که شهادت‌هایشان دربارۀ این جنایات از سوی سازمان عفو بین‌الملل ثبت و منتشر شده است.


سازمان ملل در گزارش خود به تاریخ چهارم مارس گذشته تجاوزها و شکنجه‌های جنسی حماس را در جریان حملۀ هفتم اکتبر به اسرائیل تأئید کرد. چهار روز بعد کمیسیون تحقیق سازمان ملل این قبیل جنایات و دیگر جنایات جمهوری اسلامی در جریان سرکوب خونین اعتراض‌های خیابانی علیه حجاب اجباری را از مصادیق جنایت علیه بشریت خواند.


شاپرک صالح و ایلانا سُسکین، در مطلب مشترک خود در هفته‌نامۀ "لوپوئن" تصریح کرده‌اند که زنان ایرانی و اسرائیلی یک نقطۀ مشترک دیگر دارند و آن محرومیت از حمایت انجمن‌های "نوفمینیستی" است. این انجمن‌ها، به گفتۀ آنان، نه از "انقلاب زن، زندگی، آزادی" در ایران پشتیبانی کرده‌اند و نه حاضرند حملات وحشیانه حماس در هفتم اکتبر گذشته به ویژه علیه زنان را محکوم کنند.         

rfi