به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، اسفند ۲۰، ۱۴۰۲

بلاگر فرزندآوری جمهوری اسلامی، همراه با ده فرزند خود از کشور مهاجرت کرد

 

روزنامه فرهیختگان، روز شنبه ۱۹ اسفند درگزارشی درباره خانواده زهرا صادقی نوشت این خانواده پر سر وصدا طی چندماه اخیر به بهانه کار همسر، ایران را ترک کردند و راهی کشور عمان شده‌اند.


گزارش‌نویس فرهیختگان با اشاره به ویدیوهای تبلیغی خانم صادقی برای فرزندآوری در ایران نوشته بچه‌هایی این خانواده که مصداق «ازدیاد جمعیت ایرانی و شیعه» بودند این روزها بین جمعیت یک کشور دیگر قد خواهند کشید.


بر اساس این گزارش، مهاجرت این بلاگر فرزندآوری با واکنش منفی مخاطبان وی روبرو شده و کاربران شبکه‌های اجتماعی اظهارات قبلی زهرا صادقی را به وی یادآور می‌شوند که گفته بود «ایران بهشت است و هنر این است که در نداری فرزند بیاوری و بزرگ کنی و ما برای خدمت به کشور و دین فرزند زیاد می‌آوریم»


نویسنده گزارش روزنامه فرهیختگان تبلیغ فرزندآوری توسط این خانواده را مصداق «فریب مخاطب» دانسته و نوشته زهرا صادقی در ویدیوهای خود اشاره‌ای به تمکن مالی خود و حمایت‌های مادی و معنوی که داشت نمی‌کرد و تنها از افزایش جمعیت در راه اعتلای کشور و دستورات ولی فقیه سخن می‌گفت.


زهرا صادقی در سال‌های گذشته در صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز حاضر شده و در ویدیوهای خود اظهاراتی را از این دست مطرح می‌کرد که «بچه‌ها خودشان یکدیگر را بزرگ می‌کنند، لازم نیست رفاهیات زیادی داشته باشند و با طب سنتی می‌شود خیلی هم درگیر بیماری فرزندان و مشکلات ناشی از زایمان‌های متعدد نشد.»


علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، «افزایش جمعیت» را از ابزارهای قدرت کشور توصیف می‌کند، و خواستار محقق شدن جمعیت کشور تا ۱۵۰ میلیون نفر است.


بر اساس یک گزارش تحقیقی، در قانون بودجه ۱۴۰۲ دست‌کم ۱۰ هزار و ۸۹۹ میلیارد تومان اعتبارات مستقیم برای «پروژه جمعیت» در نظر گرفته شده است. این رقم حدود هفت برابر اعتبارات ستادی وزارت علوم، حدود چهار برابر بودجه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، نزدیک دو برابر اعتبارات وزارت جهاد کشاورزی و سه برابر کل اعتبارات سازمان محیط زیست است.

سایت ایران وایر