به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، اردیبهشت ۲۸، ۱۴۰۳

درخواست فرجام خواهی در پرونده توماج صالحی به ثبت رسید

 

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی، رپر معترض زندانی که اخیر به جرم خواندن به اعدام محکوم شده در توئیتی از ارائه فرجام‌خواهی به دیوان عالی کشور‌ خبر داده است.

آقای رئیسیان نوشته است: «درخواست فرجام خواهی از دیوان عالی کشور‌ در پرونده توماج صالحی به ثبت رسیده است. یک روز پس از ابلاغ حکم اعدام، تماس‌های توماج قطع شده و ملاقات‌ وی نیز، به علت اینکه مشروط به فیلم‌برداری شد قطع شده. زندان می‌گوید دستور قضایی دارد، دادگاه می‌گوید دستوری نداده!»

وکیل مدافع توماج صالحی در ادامه افزود: “یک روز پس از زمان اطلاع‌ رسانی درباره حکم بدوی‌، توماج ممنوع التماس شده و ملاقات‌های حضوری‌ وی نیز به فیلم برداری مشروط شده است.”

وی اظهار داشت: “پیش از این نیز آقای صالحی فقط امکان تماس با پدرش را داشت و حتی برای برقراری تماس با ما به عنوان وکلایش، با محدودیت مواجه بود ولی همین تماس‌ها هم از روز اطلاع‌رسانی درباره حکم اعدام او ممنوع شده و امکان تماس با پدرش را ندارد.”

رئیسیان با ارائه جزئیات بیشتر در خصوص اعمال محدودیت برای انجام ملاقات آقای صالحی با خانواده خود، گفت: “مسئولان زندان به خانواده توماج اعلام کرده که برای فیلم برداری از ملاقات‌های حضوری، دستور قضائی دارد ولی دادگاه انقلاب اصفهان، شفاهاً به ما اعلام کرد که چنین دستوری صادر نکرده است. روز چهارشنبه، ۲۶ اردیبهشت هم دادگاه انقلاب اصفهان برای دومین بار به همکار ما در این پرونده اعلام کرد که چنین دستوری صادر نکرده است.”

آقای رئیسیان خاطر نشان کرد که به این موضوع به صورت کتبی اعتراض کرده، با این وجود تا به امروز پاسخی دریافت نکرده است.

او تاکید کرد که این محدودیت در حالی اعمال شده است که در آیین نامه سازمان زندان‌ها و قانون آیین دادرسی کیفری، صراحتاً به حق زندانیان برای ملاقات و تماس با اعضای خانواده‌شان اشاره شده و ایجاد ممنوعیت در آن، با قوانین موضوعه همخوانی ندارد.

ایران امروز