به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، مهر ۱۱، ۱۳۹۵

دیدار تجزیه طلبان با مصطفی هجری در پاریس و مصاحبه با بی بی سی فارسی، حمید مشایخی

 این قافله تا به حشر لنگ است
نشسته از چپ، احمد راًفت،عضو شورای عالی "شاخهً اروپایی سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور" و مجری و گوینده ی تلویزیون رها*، مصطفی هجری، دبیرکل حزب دموکرات کردستان**، شهریار آهی، رئیس دفتر پیشین رضا پهلوی، متصدی اولین جلسه «اتحاد برای دموکراسی«در بنیاد اولاف پالمه» در استکهلم، فریدون احمدی، عضو سازمان جریکهای فدایی خلق ایران (اکثریت)، جواد خادم، از مدافعان سرسخت اکبر هاشمی رفسنجانی و رئیس افتخاری نشست سکولار دموکراتها در فرانکفورت، ردیف ایستاده، پشت سر احمد راًفت، محسن سازگارا، از اعضای اولیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 

 به گزارش سایت «اتحاد برای دموکراسی» نشست مشترکی بین هیات های نمایندگی اتحاد برای دموکراسی در ایران و حزب دموکرات کردستان ایران جهت دیدار و گفتگو ، در روز جمعه ۲۶ شهریور ، ۱۶ سپتامبر ۲۰۱۶  در پاریس برگذار شد .

ظاهرا در این نشست اوضاع سیاسی در ایران ومنطقه ، و رویکرد مسلحانه حزب دموکرات کردستان ایران مورد بحت و گفتگو قرار گرفت. همچنین حاضران دراین دیدار بر ضرورت یگانه کردن کوشش ها در جهت برقراری دموکراسی در ایران و رفع هرگونه تبعیض با اتکا به جنبش های مدنی وحرکات اعتراضی  سراسری در ایران تاکید داشتند. 

نمایندگان حزب دموکرات کردستان ایران در این دیدار ضمن توضیح علل اتخاذ سیاست جدید مسلحانه بر خصلت تدافعی رویکرد خود پای فشردند و تاکید کردند این رویکرد را تنها به عنوان پشتوانه مبارزات مدنی و غیر خشونت آمیز مردم اتخاذ کرده اند.

این افراد که اخیرا وعده های آل سعود را مبنی بر حمایت های مالی از جنبش های تروریستی جدی گرفته اند به دعوت مصطفی هجری رهبر حزب  دموکرات کردستان به پاریس رفته بودند. 

شرکت کنندگان در این کنفرانس عبارت بودند از:
احمد راًفت،عضو شورای عالی شاخهً اروپایی سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور و مجری و گوینده ی تلویزیون رها*، مصطفی هجری، دبیرکل حزب دموکرات کردستان**، شهریار آهی، رئیس دفتر پیشین رضا پهلوی، متصدی اولین جلسه «اتحاد برای دموکراسی«در بنیاد اولاف پالمه» در استکهلم، فریدون احمدی، عضو سازمان جریکهای فدایی خلق ایران (اکثریت)، جواد خادم، از مدافعان سرسخت اکبر هاشمی رفسنجانی و رئیس افتخاری نشست سکولار دموکراتها در فرانکفورت، ردیف ایستاده، محسن سازگارا، از اعضای اولیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کاوه آهنگری از حزب دموکرات کردستان، امیرحسین قلم چی،  سمیر قرطیس کارمند ارشد استخبارات سعودی، محمد رشید مسئول کمیته تحقیقات دفتر حقوق بشر خاورمیانه و شمعون زیلا مشاور وزارت خارجه اسرائیل و...چند ناشناس که قابل شناسایی نبودند. 

لازم به یاد آوریست که این چندمین بار است که در سالهای گذشته تعدادی از این افراد در چنین محافلی در اروپا از استکهلم گرفته تا پراگ و پاریس و هامبورگ گرد هم می آیند.
همچنین قابل ذکر است که مصطفی هجری هفته گذشته در گفتگویی با بی بی سی فارسی گفته بود درخواست های پیاپی از آمریکا و اسرائیل و عربستان سعودی داشته تا در راه مبارزه با ایران به آنها کمک کنند و همچنین اعلام نمود که به طرف هر کشوری که برای مقابله با ایران ما را یاری کند دست دوستی دراز می کنیم.!

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

*امیر حسین جهانشاهی با برگذاری کنفرانسی مطبوعاتی و دعوت از روزنامه‌نگاران ایرانی و اروپایی مدعی شد به زودی و با امکاناتی گسترده قصد بازگشت به ایران را دارد. 
جهانشاهی که حکومت ایران، او را متهم به همکاری با سازمان اطلاعاتی اسرائیل موساد کرده است، هدف این کنفرانس خبری را که ۴ روز پیش از پایان مذاکرات هسته‌ای هیئت نمایندگی جمهوری اسلامی با کشورهای پنج بعلاوه یک برگذار شد، ذکر تاریخ و دلایل بازگشت‌اش به ایران پس از ۳۵ سال اعلام کرد.
جهانشاهی پس از انتخابات سال  ۱۳۸۸  در ایران، سازمانی به نام موج سبز و تلویزیون رها را بنیان نهاده بود.
نام امیرحسین جهانشاهی برای نخستین بار حدود ۴ سال پیش زمانی مطرح شد که وی همکاری خود را با یک سردار پیشین سپاه به نام محمدرضا مدحی اعلام نمود و مدعی شد که سردار مدحی به سازمان نوبنیاد «موج سبز» که کسی از رهبران و اعضا و ساختار تشکیلاتی آن اطلاعات دقیقی ندارد، در براندازی نظام اسلامی کمک خواهد کرد. 

اما بعد از مدت کوتاهی سردار مدحی ناپدید شد و اندکی بعد از سیمای جمهوری اسلامی سر در آورد که طی یک گزارش به اصطلاح مستند اعتراف می‌کرد که عامل نفوذی رژیم ایران در میان مخالفان در خارج کشور بوده است. 

امیرحسین جهانشاهی و افراد همراه او به خاطر آنکه فریب مدحی را خورده بودند مورد تمسخر قرار گرفتند.

متاًسفانه احمد راًفت با وجود سوابق مشکوکی که دارد توانسته است در اثر  رفاقت بازی های موذیانه در سازمانهای ملی رخنه  نماید. و هیچکس نیست از او بپرسد چطور شما که در شورای عالی این سازمان هستید، همزمان به نمایندگی "اتحاد برای دموکراسی" همراه شهریار آهی و محسن سازگارا با حزب دموکرات کردستان که به رویکرد مسلحانه روی آورده است دیدار می کنید. و پیش از آن نیز در نشست سکولار دموکرات ها در هامبورگ در باره ی مسائل اتنیکی به آنها رهنمود می دهید.
آیا اعضای "سازمانها" از این دیدارها اطلاع دارند؟. یا  بایشان علی السویه است.
چه اگر امروز به این "مقولات" نپردازند و افشاگری نکنند، فردا برای تشکیلاتشان خیلی دیر است.




**مصطفی هجری، دبیر کل حزب دمکرات کردستان ایران اخیراً به بی‌بی‌سی گفت که پیشمرگه‌‌های حزب او در کردستان ایران با نیروهای دولتی وارد جنگ مسلحانه شده‌اند.


نیروهای مسلح حزب دمکرات کردستان ایران و سایر حزب‌‌ها و سازمان‌‌های کردی سال‌‌ها برای به دست آوردن خودمختاری در امور فرهنگی و اجتماعی کرد‌ها درگیر مبارزه مسلحانه با نیروهای دولتی بودند. ولی از حدود بیست سال پیش بیشتر آنها که در کردستان عراق مستقرند، دست از مبارزه مسلحانه کشیده بودند.

مصطفی هجری ، دبیرکل حزب دموکرات کردستان ایران به برنامه "به عبارت دیگر" تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی گفته است که حزب او قصد آغاز دور جدید مبارزه مسلحانه در کردستان نداشته ولی چون نیروهای دولتی از رفت و آمد مسلحانه پیشمرگه‌‌‌هایش جلوگیری می‌کنند، درگیری نظامی به آنها تحمیل شده است.



هجری ادعا دارد که بعد از اعلام “راسان” تا حال محبوبیت حزب میان مردم بالاتر رفته است و مجری نیز به این مطلب واکنش نشان داد و گفت که شما نه توان مقابله با ایران را دارید و نه نیروی کافی دارید و تنها تعداد کشته هایتان افزایش می یابد و این نوعی خودکشی است.و از سوی دیگر جمعی از فعالین مدنی در داخل کردستان ایران نسبت به رفتار خشونت طلبانه ی شما واکنش نشان داده ا ند و علیه شما بیانیه صادر کرده اند.ولی هجری در مقابل می گوید که این فعالین داخلی همگی مهره ی ایران هستند اکثر مردم طرفدار جنگ و خونریزی هستند که مجری نیز این بحث را رد می کند و در مقابل هجری می ایستد.


 در قسمتی دیگر از برنامه هجری مطلبی را افشا می کند که در طول سال های گذشته تمامی سران حزب از قاسملو و شرفکندی گرفته تا حسن زاده و… همگی منکر این بوده اند که کمکی یا پشتیبانی از طرف صدام حسین دریافت کرده باشند ولی هجری به طور صریح اعتراف نمود که در طول سال های متواری کمک های مالی زیادی از رژیم بعث دریافت کرده ایم همان صدامی که صدها نفر از کردهای بی گناه کردستان عراق را در پروسه ی انفال و شیمیایی حلبجه به قتل رساندند.


  مجری برنامه از هجری می پرسد که شما تا چه اندازه برای پیشبرد مبارزات خود به کمک های خارجی متکی هستید که هجری پاسخ داد ما هیچ اتکایی به کمک های خارجی نداریم.
سپس مجری برنامه به مصاحبه هجری با نشریه ی اورشلیم پست اسرائیل اشاره و موضوع درخواست کمک حزب از اسرائیل را مطرح کرد و مصطفی هجری در چرخشی ۱۸۰ درجه نظرش عوض می شود و به درخواست کمک و تمایل وی برای حمایت و کمک خارجی اشاره می کند. 

بعضی از سازمان‌های سیاسی و شماری از فعالان مدنی در کردستان ایران از تاکتیک جدید این حزب انتقاد کرده‌اند و آن را بهانه‌ای برای امنیتی کردن بیشتر فضای سیاسی و اجتماعی کردستان و جلوگیری از هرنوع فعالیت مدنی می‌دانند.

حمید مشایخی