به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، آبان ۰۸، ۱۳۹۵

یادداشت شماره ۷۷۱ ـ هوشنگ طالع

فروش خاک وطن و «ایرانستان» سازی

به دنبال فروش ۹۹ ساله‌ی بخشی از خاک وطن به هندی‌ها ، گام دیگری در راه « ایرانستان‌سازی » از سوی دولت تدبیر و امید برداشته شد .

به نظر می‌رسد در گفت‌وگوهای « پیشابرجام » در کنار دست‌برداشتن از صنایع هسته‌ای ، دست‌برداشتن از پدآفند بازدارنده‌ی هسته‌ای ، واگذاری خودروسازی ملی به فرانسه،
الغا قانون ملی شدن صنایع نفت در سرتاسر کشور و پذیرش سیاست شوم موازنه‌ی مثبت در دادن امتیاز نفت به ۱+۵، واگذاری کانسارهای کشور به بیگانگان ، بزرگ‌راه‌سازی به ایتالیایی‌ها و حتا پخت خوراک در قطارها به اتریشی‌ها و ... سهمی هم به سلطان‌ِ « نوعثمانی » که در گفت‌وگوهای هسته‌ای پیش از دولت یازدهم فعال بود ، اختصاص داده شده است که رفته‌رفته آثار برنامه ریزی شده‌ی آن با وجود سیاست‌های ضد ایرانی حکومت ترکیه و حتا توهین « چارواداری » اردوغان به روحانی ، آشکارتر می‌گردد .
نخستین گام در این راه ، تعیین سردار آجرلویی از سوی سازمان‌های زیر مجموعه‌ی سپاه به ریاست باشگاه تراکتورسازی یا قلب تپنده‌ی ایجادِ حرکت‌های تجزیه‌طلبی در آذربایجان بود تا عناصر فریب‌خورده و یا کسانی که قرار است فریب داده شوند ، اطمینان حاصل کنند که در پناه نیرومندترین نهاد مسلح کشور قرار دارند ؟!
دومین گام برای تقویت هرچه بیش‌تر حرکت‌های تجزیه‌طلبی از سوی دولت جمهوری اسلامی ، قراردادن پایگاه مستحکم « شهرک صنعتی مستقل » ( با اختیارات ویژه ، پرچم ویژه و ... ) در اختیار دولت ترکیه برای اجرای مقاصد تجزیه‌طلبانه در آذربایجان است . این اقدام شوم در راه « ایرانستان » کردن ایران را  تنها اندکی از روزنامه ها با سرخط‌های « کم‌رنگ » بازتاب دادند . در خبر آمده است که مدیرعامل صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ارتباط با تفاهم‌نامه‌ای با اتاق صنایع اسلام‌بول امضا شده است ، گفت :
« برای نخستین بار در کشور یک شهرک صنعتی مستقل توسط سرمایه‌گذاران خارجی راه‌اندازی می‌شود » .
 بدین سان برای یاری‌رسانی بیش‌تر به تلاش‌هاای باشگاه تراکتورسازی ذر راستای تجزیه‌ی آذربایجان ، با ایجاد یک       « شهرک صنعتی مستقل ؟! » برنامه‌ریزی شده است تا برای عناصر تجزیه‌طلب ، شغل و درآمد بیش‌تر تهیه گردد و پول بیش‌تری به بهانه‌ی « شهرک صنعتی مستقل » از سوی حکومت نوعثمانی ترکیه در اختیار عناصر تجزیه‌طلب ( که همگی برای دستگاه‌های اطلاعاتی شناخته شده هستند ) قرار خواهد گرفت تا بیش از پیش جمهوری اسلامی به مردم آذربایجان تفهیبم کند که : « کشتی‌بان را سیاست دگر آمد » . شتاب کنید تا از قافله‌ی « تجزیه » عقب نمانید ؟!

شنبه هشتم آبان‌ماه 1395 ـ هوشنگ طالع