به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، مهر ۲۹، ۱۳۹۵

معرفی تارنمای رسمی جبهه ملی ایران ــ تهران، پرویز داورپناه


چندی است تارنمای رسمی جبهه ملی ایران در تهران بر روی اینترنت قابل دسترسی می باشد. بخش های قابل ملاحظه ی این سایت در کنار اعلامیه و بیانیه های جبهه ملی ایران، به معرفی نشریه پیام جبهه ملی ایران از شماره ی ۱۰۵ (مرداد ماه ۱۳۸۱)   تا شماره ی ۱۸۷ (مهرماه ۱۳۹۵) اختصاص یافته است.


 بخش ارزنده ی دیگر این تارنما، کتابخانه ی الکترونیک آن می باشد که مطالعه کتابهای الکترونیکی اسناد نفت و نطق ها و نامه های تاریخی، محمد مصدق در محکمهً نظامی، دکتر محمد مصدق در دادگاه تجدید نظر نظامی، کتاب خاطرات و تاًلمات  مصدق و کتاب امید ها و ناامیدی ها ــ خاطرات دکتر کریم سنجابی در اختیار خوانندگان این تارنما قرار گرفته است. 
در سرمقاله مورخ ۱۷ اکتبر۲۰۱۶ این تارنما با عنوان «از تفاهم با جامعه جهانی تا تفاهم با ملت ایران» خطاب به حسن روحانی از جمله می خوانیم:
"در این اوضاع شما نمی توانید و نباید از مصالح ملی و تامین منافع مردم ایران کوتاه بیائید و این کشور و این ملت را به دست رویدادها و حوادث ناپیدا بسپارید. هیچ کشوری در جهان دوست و دشمن ابدی ندارد و در هر زمان تامین و حفظ منافع ملی کشورهاست که دوستان و دشمنان آن ها را معین می کند. 
امروز حفظ تمامیت ارضی و تامین صلح و امنیت این مرزوبوم و رفع بحران و مضایق اقتصادی، اصول اولیه منافع ملی ما را تشکیل میدهند. مذاکرات را در جهت حفظ منافع ملی ایران پیش ببرید تا در این دوراهی سرنوشت سازی که کشور با آن روبروست بتوانید با توافقی منطقی خدمتی به ملت ایران نموده و از خود نامی نیک در تاریخ باقی بگذارید...»

در بخشی دیگر این توضیح روابط عمومی هیئت اجرائیه جبهه ملی ایران در این تارنما حائز اهمیّت است:
در پاسخ به پرسش برخی از وسایل ارتباط جمعی پیرامون انتشار اعلامیه مورخ ۲۴/۵/۸۸ با امضای جبهه ملی ایران تحت عنوان «دولت در سایه» در بعضی از سایت های اینترنتی به اطلاع میرساند که اعلامیه مزبور صرفنظر از مفاد آن مربوط به نهادهای شورای مرکزی با هیئت رهبری و یا هیئت اجرائیه جبهه ملی نبوده و بطوریکه تحقیق شده از طرف چند نفر اعضای سازمان دانش آموختگان منتشر شده است. همانگونه که قبلا نیز اعلام گردیده کلیه انتشارات رسمی جبهه ملی ایران با تصویب یکی از نهادهای فوق الذکر و تنها از طریق روابط عمومی هیئت اجرائیه منتشر میگردد در غیر اینصورت فاقد اعتبار بوده و ربطی به سازمان جبهه ملی ایران نخواهد داشت.
روابط عمومی هیئت اجرائیه جبهه ملی ایران

در این تارنما، در تسلیت به ملت بزرگ ایران به مناسبت درگذشت عباس کیارستمی، ما با نام رسمی اعضای شورای مرکزی جبهه ملی ایران در تیر ماه ۱۳۹۵ آشنا می شویم.
در این تسلیت می خوانیم:
در دورانی که سخت گیری و خشونت و سرکوب جائی بایسته برای حضور فعالان سیاسی میهن دوست و آزادیخواه در صحنه باقی نگذاشته است. و در زمانی که تحول طلبان و مدافعان حقوق بشر با احضار و محاکمه و زندان و سایر مصائب روبرو هستند. و در جائی که آزادی بیان و قلم و حقوق اساسی شهروندان هر روز پایمال می شود . صدا و زبان جادوئی هنر می تواند چون جرقه ای درخشان، سیاهی شب را بشکند و جامعه را به ساحل امن و آرام همراه با صلح و آزادی و انسانیت سوق دهد .
عباس کیارستمی هنرمند فیلمساز، عکاس، شاعر و فیلم نامه نویس مستقل، تا آن جا که مقدور بود و می توانست از زبان هنر برای آموختن مدنیت و ارزش های انسانی به هموطنان خود بهره گرفت .
جبهه ملی ایران فقدان این هنرمند مردمی را به ملت بزرگ ایران به ویژه به جامعه هنرمندان کشور تسلیت می گوید.
تــهران – هفدهم تیرماه ۱۳۹۵
شورای مرکزی جبهه ملی ایران
ادیب برومند – دکتر لقا اردلان – بانو فرشید افشار – مهندس عباس امیرانتظام – فرهاد امیرابراهیمی – دکترجهانشاه برومند – فرهاد بیشه ای – دکتر هرمیداس باوند – مهندس مرتضی بدیعی –دکتر علی حاج قاسمعلی – عیسی خان حاتمی – مهندس هوشنگ خیر اندیش – مهندس هوتن دولتی – دکتر علی رشیدی –دکترشاهین سپنتا –حسین شاه حسینی – جواد شرف الدین – مهندس حسین عزت زاده – اصغر فنی پور – سرلشگربازنشسته ناصر فربد – دکتر محسن فرشاد- حسن قدیانی – دکتر باقر قدیری اصلی – دکتر رضا گل نراقی – دکتر حسین موسویان –منوچهر ملک قاسمی – پروفسور صادق مسرت – ضیاء مصباح – جمشید میر عمادی – مهندس علی محمدی – پریچهر مبشری – محمد ملک خانی – ابراهیم منتصری – دکتر حسین مجتهدی – ابوالفضل نیماوری-دکتر جمشید وحیدا .


آدرس تارنمای رسمی جبهه ملی ایران ــ تهران:

انتشار تارنمای رسمی جبهه ملی ایران را به مسئولان آن و هیئت احرائیه جبهه ملی ایران تبریک و شادباش گفته، امید است مطالب و تحلیل های سیاسی این رسانه جایگاه ویژهً خود را در میان ملت بزرگ ایران کسب نماید.

دکتر پرویز داورپناه

۱۹مهرماه ۱۳۹۵