به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، آبان ۱۴، ۱۳۹۸

درخواست پناهندگی سعید ملایی از سوی آلمان پذیرفته شد

سعید ملایی در رقابت های قهرمانی جودوی جهان در ژاپن، به دستور مقامات ایرانی و علی‌رغم میل باطنی خود در مرحله نیمه نهایی از حریف بلژیکی شکست خورد تا در فینال با حریف اسرائیلی روبرو نشود.

فدراسیون جهانی جودو از پذیرفته شدن درخواست پناهندگی سعید ملایی، از سوی دولت آلمان خبر داد.

سایت فدراسیون جهانی جودو روز شنبه ۱۱ آبان ماه با اعلام این خبر نوشت که سعید ملایی برای فدراسیونی مبارزه می کرد که به او اجازه نمی داد با رقبای اسرائیلی خود روبرو شود و به همین دلیل ایران به «قوانین فدراسیون جهانی جودو و منشور المپیک» احترام نمی‌گذاشت.

سعید ملایی پس از پذیرش پناهندگی خود به فدراسیون جهانی گفت که «خیلی خوشحال هستم و می‌خواهم از تمام کسانی که در این دوران سخت به من کمک کردند از صمیم قلبم تشکر کنم. حالا می توانم روی جودو تمرکز کنم تا برای رویدادهای بعدی و المپیک آماده شوم.»

فدراسیون جهانی نیز اعطای پناهندگی به ملایی را، «کاری درست» و مطابق با «ارزش‌های اخلاقی یک کشور» توصیف کرده است.

سعید ملایی در جریان رقابت های قهرمانی جودوی جهان در ژاپن، به دستور مقامات ایرانی و علی‌رغم میل باطنی خود در مرحله نیمه نهایی وزن ۸۱ کیلوگرم از حریف بلژیکی شکست خورد تا در فینال با حریف اسرائیلی روبرو نشود.

دارنده مدال طلای جهان در رده بندی نیز ناباورانه از حریف گرجستانی خود شکست خورد و پس از آن، راهی آلمان شد و به ایران بازنگشت.

کمیته انضباطی فدراسیون جهانی جودو، نیز ایران را از حضور در تمامی رقابت‌های جهانی محروم کرد و از ایران خواست تا تعهد دهد به اساسنامه این فدراسیون و منشور المپیک عمل می‌کند.

پیش از این، مقامات رژیم جمهوری اسلامی ضمن انکار هرگونه عمدی بودن باخت‌ها و آسیب‌ دیدگی‌های ورزشکاران برای خودداری از رویارویی با ورزشکاران اسرائیلی، در رسانه های داخلی نیز مدعی شده بودند که ورزشکاران ایرانی با علاقه و به میل خودشان از رقابت با رقبای اسرائیلی خودداری می کنند.

صدای آمریکا