به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، آبان ۱۴، ۱۳۹۸

حدیث صبوری پس از حضور در دادسرا بازداشت و به زندان اوین منتقل شد

خبرگزاری هرانا – روز گذشته حدیث صبوری در پی مراجعه به دادسرای اوین بازداشت و به بند زنان زندان اوین منتقل شد. وی پیشتر جهت پاره ای توضیحات به این دادسرا احضار شده بود. خانم صبوری مردادماه سال گذشته نیز در تجمعات سراسری اعتراض به گرانی بازداشت و توسط دادگاه انقلاب تهران به ۲ سال حبس تعلیقی محکوم شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز شنبه ۱۱ آبان ماه ۹۸، حدیث صبوری، در پی حضور در شعبه ۲ بازپرسی دادسرای اوین بازداشت و به بند زنان اوین منتقل شد.

وی هفته گذشته طی ابلاغیه ای جهت پاره ای توضیحات به شعبه ۲ بازپرسی دادسرای اوین احضار شده بود.

در جریان بازپرسی روز گذشته اتهاماتی از جمله “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و نشر اکاذیب” به وی تفهیم شده است. مصادیق این اتهامات توسط بازپرس پرونده، ارتباط او با خانواده زندانیان سیاسی و نوشته های وی در فضای مجازی عنوان شده است.
گفتنی است خانم صبوری پیش از این نیز در دو نوبت، ماه گذشته و حدود دو هفته قبل، به این شعبه احضار و در این محل حاضر شده بود.

حدیث صبوری، حدودا ۴۰ ساله، مادر یک پسر ۱۷ ساله، مردادماه سال گذشته نیز در جریان تجمعات اعتراضی نسبت به گرانی، بازداشت شده بود. وی پس از یک ماه با تودیع قرار وثیقه از زندان قرچک آزاد شد. خانم صبوری نهایتا توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی احمدزاده به ۲ سال حبس تعلیقی محکوم شده بود.