به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، تیر ۰۷، ۱۳۹۷

انتقال اورژانسی فرشید ناصری، زندانی در اعتصاب غذا به بیمارستان

خبرگزاری هرانا – فرشید ناصری، زندانی سنی مذهب زندان رجایی شهر کرج که از روز شنبه ۲۶ خردادماه در اعتراض به وضعیت حقوقی خود و عدم اعزام به مرخصی دست به اعتصاب غذا زده است، روز گذشته در دوازدهمین روز از اعتصاب غذای خود به دلیل وخامت وضعیت جسمی به بیمارستان مدنی کرج منتقل شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فرشید ناصری، زندانی سنی مذهب زندان رجایی شهر کرج از روز شنبه ۲۶ خردادماه دست به اعتصاب غذا زده است.
این زندانی که اکنون هشتمین سال از حبس خود را طی می‌کند، از ۱۳ روز پیش در اعتراض به وضعیت حقوقی خود و عدم اعزام به مرخصی اعتصاب خود را آغاز کرد.

یک منبع مطلع از وضعیت این زندانی در گفتگو با هرانا گفت: “روز چهارشنبه ۶ تیرماه و در دوازدهمین روز اعتصاب غذای فرشید ناصری، وی در اندرزگاه ۷ سالن ۲۱ از هوش رفته و به بهداری زندان منتقل شد، اما پس از تایید وخامت وضعیت جسمی، این زندانی را اورژانسی به بیمارستان مدنی در کرج منتقل کردند. با وجود این شرایط قوه قضائیه کماکان نسبت به وضعیت حقوقی این زندانی بی‌اهمیت است. از این رو آقای ناصری نیز زمانی که در بیمارستان به هوش آمد از دریافت سرم خودداری کرده و بر اعتصاب خود پافشاری می‌کند”.

این زندانی سنی مذهب پیش از این نیز در روز شنبه ۲ تیرماه پس از وخامت حالش، از رفتن به بهداری و تزریق سرم خودداری کرده بود.