به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، تیر ۰۹، ۱۳۹۷

سوزان ساراندون در تجمع اعتراضی علیه ترامپ بازداشت شد

سوزان ساراندون، هنرپیشه برنده اسکار و یک نماینده حزب دموکرات در تجمع اعتراضی علیه سیاست جداسازی خانواده‌ها در مرزهای آمریکا بازداشت شدند.
سوزان ساراندون می‌گوید او یکی از صدها زنی است که در تحصن حمایت از مهاجران در ساختمان وزارت دادگستری آمریکا بازداشت شده است.
پلیس واشنگتن می‌گوید ۵۷۵ نفر در تجمع غیر قانونی روز پنجشنبه بازداشت شدند و بیشتر آنها آزاد شده‌اند.
این زنان به سیاست مهاجرتی دولت آقای ترامپ و جداسازی کودکان از پدر و مادرشان در مرز جنوبی آمریکا معترض بودند.

قرار است فردا شنبه تجمعات دیگری برگذار شود.

سوزان ساراندون که برای فیلم راه رفتن مرد مرده اسکار بهترین بازیگر زن گرفته و در فیلم‌هایی چون تلما و لوییز هم بازی کرده در توییتر خود خبر بازداشتش را اعلام کرد.

یک نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا نیز در این تظاهرات بازداشت شد. پرامیلا جایاپال، سیاست دولت آمریکا در قبال کودکان مهاجران را بی‌رحمانه خوانده است.

تصاویری که از این تظاهرات پخش شده، زنان را نشان می‌دهد که فریاد “ما اهمیت می‌دهیم” سر می‌دهند که واکنشی است به کتی که ملانیا ترامپ، همسر دونالد ترامپ در حین بازدید از مراکز نگهداری کودکان مهاجر در تگزاس پوشیده بود.
روی این کت نوشته شده بود “خیلی برایم اهمیتی ندارد.” در شبکه‌های اجتماعی از این پوشش خانم ترامپ انتقادهای شدیدی شد.
هفته پیش دونالد ترامپ طی فرمانی اجرایی به سیاست جدا کردن خانواده‌ها در مرز پایان داد اما وضعیت خانواده‌های جدا شده مشخص نیست.
از ماه مه امسال بیش از ۲۳۰۰ کودک خانواده‌های پناهجو از والدینشان جدا شده‌اند. جدایی خانواده‌ها طبق سیاست دولت آمریکا صورت گرفت که طبق آن هر فردی به طور غیر قانونی از مرز وارد آمریکا شد، بازداشت شده و تحت پیگیرد قرار می‌گیرد در حالیکه قوانین این کشور زندانی کردن کودکان را منع کرده است.