به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، تیر ۰۲، ۱۳۹۷

فعال زن ایرانی می گوید جلوی اعتراض‌شان در جام جهانی روسیه گرفته شد

یک ایرانی فعال حقوق زنان می گوید روز چهارشنبه مانع ورود او به استادیوم با پوستر اعتراضی اش شدند. اعتراضات در این باره به تیتر رسانه های بین المللی بدل شده است.

به گزارش العربیه، مریم قشقایی شجاعی می گوید مقام های امنیتی دو ساعت او را در ورودی استادیوم «کازان» پیش از مسابقه ایران و اسپانیا نگاه داشتند. او قصد داشت با پوستری به ممنوعیت ورود زنان به استادیوم ها در ایران اعتراض کند.
مریم قشقایی در گفتگویی تلفنی به رویترز گفت: «نگذاشتند با پوستر وارد ورزشگاه شوم. تاییدیه حمل پوستر به داخل ورزشگاه را به آن ها نشان دادم. بازرسی بدنی کردند، دو ساعت نگه داشتند و پوستر را از من گرفتند.»
آنتون لیسین، یک سخنگوی کمیته محلی برگزارکننده جام جهانی روسیه، می گوید در جریان اتفاقات مربوط به مریم شجاعی قرار دارد اما جزئیات بیشتری ارائه نداد.
یک سخنگوی فیفا گفته است فدراسیون جهانی و مقامات امنیتی عمومی روسیه مساله را در دست بررسی دارند.
سخنگوی فدراسیون بین المللی فوتبال در ایمیلی پاسخ داد: «ما این را تائید می کنیم که پوسترهای حمایت از حضور زنان در استادیوم ها در ایران طی روندی رسمی پیش از آغاز جام جهانی ۲۰۱۸ مورد تائید فیفا و مقامات امنیت عمومی روسیه قرار گرفته و پیشتر در مسابقه ایران و مراکش در سنت پترزبورگ نمایش داده شده است. این پوسترها از نظر فیفا بیانگر یک خواست اجتماعی اند نه یک شعار سیاسی و از این جهت بر مبنای مقررات مربوطه منع نشده اند.»
مریم شجاعی پس از بلند کردن پوستر «حمایت از حضور زنان در استادیوم ها» در سنت پترزبورگ در جریان بازی ایران و مراکش هشتگ #NoBan4Women را به تیتر رسانه ها بدل کرد.
صدای آمریکا