در حالی که پارلمان عراق، باز شماری دستی آرای انتخابات اخیر عراق را تصویب کرده بود، وزارت کشور عراق روز گذشته (یکشنبه) از وقوع آتش سوزی در انبارهای محل نگهداری صندوق‌های رأی خبر داد.
صدر امروز دوشنبه در صفحه توییتر خود نسبت به رقابت برای کسب کرسی، مقام و نفوذ هشدار داد. او خواستار وحدت به جای سوزاندن صندوق‌های رای یا درخواست برای برگزاری مجدد انتخابات شد. او همچنین بار دیگر به قرار دادن اسلحه گروه‌های شبه‌نظامی در اختیار دولت تأکید کرد.
صدر پس از آتش‌سوزی روز یکشنبه انبارهای محل نگهداری صندوق‌های رأی در منطقه الرصافه بغداد، پیام خود را با عنوان «عراق اکنون در خطر است» منتشر کرد.
او در این پیام یادآور شد: «عراق اکنون بدون آب، برق، کشاورزی، صنعت، ثروت و زیرساخت است. همچنین از خدمات، محیط مناسب و مرزهایی امن برخودار نیست و دشمنان از هر سو به آن حمله می‌کنند».
او گفت که اثرات حزب بعث، ظلم و دیکتاتوری آن دوره، هنوز در عراق وجود دارد هر چند رژیم صدام در سال 2003 سرنگون شد. او توئیتش افزود: «آیا دوره انتقال از حزب بعث به عراقی جدید فرا نرسیده است؟»
حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، پیشتر از طرحی برای ضربه به عراق در پی آتش‌شوزی صندوق‌های رأی در بغداد خبر داد.
گفتنی است که معن الهیتاوی رئیس کمیساریای انتخابات گفته است که« آتش‌سوزی تاثیری بر نتایج انتخابات ندارد چراکه پرونده‌های مربوط به نتایج انتخابات در نزد ما هست و ما نسخه‌های ذخیره را در دفتر ملی و دفتر انتخابات بغداد به اضافه برگه‌های رای در صندوق‌ها داریم».
دبی.العربیه نت فارسی