به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، اسفند ۲۵، ۱۳۹۰

 پرستو فروهر برنده جایزه برابری جنسیتی اوفن‌باخ آلمان

بی بی سی - جایزه دوسالانه "سوفی فون لاروش برای برابری جنسیتی" از سوی شهرداری اوفن‌باخ آلمان به پرستو فروهر، هنرمند و فعال حقوق بشر ساکن آن شهر، اهدا می شود.
پرستو فروهر، فرزند داریوش و پروانه فروهر، در سال ۲۰۱۱ کتابش به نام "سرزمینی که پدر و مادرم در آن به قتل رسیدند" را به زبان آلمانی منتشر کرد. این کتاب به ماجرای قتل داریوش و پروانه فروهر، زوج آزادیخواه ایرانی، می‌پردازد که یکی از رشته جنایاتی بود که به "قتل‌های زنجیره‌ای" شناخته شدند.
پرستو فروهر همچنین تاکنون چند نمایشگاه نقاشی و طراحی و چیدمان با موضوع حقوق بشر و حقوق زنان در جشنواره برلیناله، موزه زنان در شهر بن، موزه بروکلین در نیویورک و چند شهر دیگر اروپایی و آمریکایی برپا کرده است.
ماریانه هرمن، نماینده هیأت داوران جایزه برابری جنسیتی درباره پرستو فروهر گفته است: "ما افتخار می‌کنیم که در شهر ما چنین زنان قدرتمند مهاجری هستند که الگوی زندگی اجتماعی و هنری این شهر را تحت تاثیر قرار می‌دهند."
این جایزه امروز ۹ مارس، طی مراسمی در خانه تاریخ شهر اوفن باخ آلمان به خانم فروهر اهدا می شود.
"سوفی فون لاروش" از مهم ترین زنان نویسنده آلمانی در قرن ۱۸ میلادی بوده است و جایزه‌ای که به نام او نامگذاری شده، از سال ۲۰۰۸ هر دوسال یک بار اهدا می شود.

ویدئو: جایزه شجاعت و خلاقیت برای پرستو فروهر، http://www.youtube.com/watch?v=I_sxxCyUgrY