به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، فروردین ۱۲، ۱۳۹۱

پیمان عارف از اول فروردين ۹۱ در زندان اوین دست به اعتصاب غذای (تر) زده است.
"وثيقه گذاشته شده است اما آزادش نکرده اند"

پیمان عارف را آزاد کنید. از یاد نبردن ندا آقا سلطان جرم نیست 
«پيمان از اول فرودين ماه در اعتراض به بازداشت غيرقانونی و آزاد نشدنش دست به اعتصاب غذا زده است. او غيرقانونی بازداشت شده و بدتر اينکه غيرقانونی هم آزاد نمی شود. پيمان ۵ فرودين ماه به دنبال اعتصاب غذا و افت فشار به بيمارستان منتقل شد. وقتی من به بيمارستان مراجعه کردم گفتند که مشکل قلبی بوده، از او نوار قلب گرفته اند، سِرُم وصل کرده اند اما سريع هم به زندان برش گردانده اند. من خيلی نگران وضعيتش هستم. مرحوم صابر از گرسنگی فوت نکرد از افت فشار و مشکل قلبی فوت کرد. نمی دانم اين آقايان چرا متوجه نمی شوند که اين مسائل به ضرر خودشان هم است! اصلا هيچ دليلی برای نگه داشتنش پيمان در زندان وجود ندارد. کفالت هم طبق قرار برايش گذاشته ايم. پس بايد قانونا آزاد شود اما نمی دانم چرا آزادش نمی کنند!»
پيمان عارف، فعال دانشجويی و از اعضای جبهه ملی ايران در تاريخ ۲۸ خرداد سال ۸۸ بازداشت شد و به اتهام تبليغ عليه نظام به يکسال حبس و اهانت به رييس جمهور به دليل انتشار نامه سرگشاده ای در تاريخ ۲ خرداد ماه سال ۸۸ به محمود احمدی نژاد با عنوان «آيا می دانيد با دانشگاه چه کرديد؟» به ۷۶ ضربه شلاق در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به رياست قاضی پيرعباسی محکوم شد.
در تاريخ ۱۷ مهرماه امسال دقايقی قبل از آزاديش حکم ۷۶ ضربه شلاق او اجرا شد. او پس از آن از مسولان دادسرای اوين و شاهدان ماجرا به دليل نحوه غير قانونی شلاق زدنش شکايت کرد و همچنين گفتگوهای نيز در اعتراض به شيوه اجرای حکم شلاقش با رسانه ها داشت. اين فعال دانشجويی به دنبال گفتگوهايش با رسانه ها به اتهام تبليغ عليه نظام دوباره روانه زندان شد اما پس از ۴۰ روز حبس در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تبرئه و آزاد شد. اما مجددا در تاريخ ۲۴ اسفند ماه بازداشت شد و اکنون در زندان اوين است.
پیمان عارف با همسرش، سمیرا جمشیدی پس از اجرای حکم ۷۶ ضربه شلاق
سميرا جمشيدی، همسر پیمان عارف که در اعتراض به بازداشت غيرقانونيش از اول فروردين ۹۱ در زندان اوین دست به اعتصاب غذای (تر) زده است به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت:
«اين بار بازداشت پيمان به دليل شکايت شخصی آقای بهرام رشته احمدی، رييس دادسرای اوين بوده است. پيمان پس از اجرای حکم شلاقش در گفتگو با رسانه ها اشاره کرده بود که به فرض اينکه حکم شلاقش قانونی باشد غيرقانونی اجرا شده است. بعد از اين مصاحبه او ۴۰ روز در حبس بود اما با حکم دادگاه شعبه ۲۶ تبرئه شد. در آن دادگاه به او گفتند که به شکايت های پيمان نيز رسيدگی می شود چون او پس از شلاق خوردن از آقای رشته احمدی و افراد ديگری که شاهد شلاق خوردن غيرقانونيش بودند شکايت کرده بود اما نه تنها به شکايت های او رسيدگی نشد بلکه دوباره به زندان افتاد. اين بار آقای رشته احمدی شخصا از او شکايت کرد که چرا اسم او را در مصاحبه ها آورده است و پيمان به اتهام نشر اکاذيب در روز ۲۴ اسفند ماه بازداشت شد. اما در همان روز قرار کفالت ۵ ميليونی تومانی نيز برايش صادر کردند. من تا روز ۲۸ دنبال قرار کفالت بودم که بالاخره تهيه کردم و دادسرا هم قبول کرد و گفت برويد خبرتان می کنيم اما عصر همان روز با من تماسی گرفته شد و گفته شد که دستور داده اند که پيمان آزاد نشود. آخر مگر می شود قرار کفالت صادر شود و قرار هم گذاشته شود اما زندانی آزاد نشود!»
سميرا جمشيدی با اشاره به اينکه همسرش سومين نوروزی است که در خانه نيست به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت:
« من هر روز به دادسرای اوين مراجعه می کنم اما می گويند هيچکس نيست، برويد روز چهاردهم بعد از تعطيلات نوروزی برگرديد. يعنی همه مسولان و کارمندان و قاضی کشيک هم هست اما کسی جوابگو نيست می گويند بايد برويد و روز چهاردهم برگرديد!
ديروز گفتم که شما قاضی کشيک داريد، او می تواند پيمان را آزاد کند اما گفتند قاضی کشيک برای بازداشتی ها است و نه برای آزادی ها! اما چطور در ايام تعطيل قاضی بازداشتی ها کار می کند اما برای کسانيکه می خواهند آزاد شوند هيچکس وجود ندارد! اين کاری که دارند با ما انجام می دهند واقعا کينه شخصی است. يک جور حب و بغض است.»
همسر پيمان عارف با اظهار تعجب از اتفاقاتی که در اين مدت برای همسرش افتاده است، گفت:
«ديروز در تماس تلفنيم از پيمان خواستم تا اعتصابش را بشکند اما او گفت که ادامه بازداشتش غيرقانونی است و او اعتصابش را ادامه خواهد داد. من واقعا از غير منطقی بودن اين ماجراها تعجب می کنم. آنها حتی برخلاف قوانين موجود عمل می کنند. من ديگر خطابم به مسولان نظام است، می خواهم بگويم در ايران خيلی بی قانونی و هرج و مرج اتفاق می افتد. کسانی دارند حتی بر خلاف قوانين موجود کشور عمل می کنند. حداقل اميدوارم يک روز در اين مملکت قانون اجرا شود.»
 پیمان عارف یکبار نیز در  اکتبر سال ۲۰۱۱ پس از حضور بر مزار ندا آقا سلطان بازداشت شد.

 سميرا جمشيدی، همسر پيمان عارف به کمپين بين المللی حقوق بشر در ایران گفت: