به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، اسفند ۲۸، ۱۳۹۰


سعید مرتضوی مدیر عامل صندوق تأمین اجتماعی شد
آسیب‌ها - با وجود مخالفت های نمایندگان و حتی تهدید نمایندگان به استیضاح وزیر کار ،نماینده ویژه رئیس جمهور و رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به عنوان مدیرعامل جدید صندوق تأمین اجتماعی کشور معرفی شد.مریم صدرالادبایی: در آخرین روز های کاری سال نود در مراسمی با حضور وزیرتعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، جمعی از مسئولان این وزارتخانه و نمایندگان جامعه کارگری، برگذار شد ، سعید مرتضوی به عنوان مدیرعامل جدید صندوق تأمین اجتماعی کشور معرفی شد.این در حالی است که دو هفته پیش ۱۲ نماینده مجلس نسبت به تصمیم اخیر رئیس جمهور برای انتصاب مدیر عامل جدید سازمان تامین اجتماعی به او تذکر دادند.
۱۲ نماینده مجلس در تذکری به رئیس جمهور از او خواستند تا به دلیل عدم تجربه و تخصص مرتضوی در این زمینه و پرونده مرتضوی در موضوع کهریزک، از او خواستند تا پست جدیدی را به وی اعطا نکند او را به عنوان مدیر عامل سازمان تامین انتخاب نکند.

این تذکر کتبی از سوی احمد توکلی، غلامرضا مصباحی​مقدم، الیاس نادران، اسماعیل کوثری، بیژن نوباوه، زهره الهیان، فاطمه رهبر، پرویز سروری، رضا آشتیانی، حسینعلی شهریاری، نادر قاضی پور و محمد دهقان امضا شده بود

اما گویا نه تنها تذکر که تهدید به استیضاح هم کارساز نشده چرا که چند روز پیش نادران با ارائه تذکری در پایان جلسه علنی مجلس گفت: ما شنیده ایم که علی رغم این تذکر، در نظر دارند عصر امروز آقای مرتضوی را منصوب کنند. به همین دلیل طرح استیضاح وزیر رفاه را آماده کردیم. اما رئیس مجلس به ما توصیه کردند که فعلا دست نگه داریم. الان هم می گویم که اگر ایشان چنین کاری بکنند، ما استیضاح شان را روز ۱۵ فروردین ارائه می دهیم تا اعلام وصول شود.

از طرف دیگر پس از گذشت دو سال از حادثه کهریزک (که در آن زمان به عنوان بازداشتگاه نیروی انتظامی، برای نگهداری اراذل و اوباش، مورد استفاده قرار می‌گرفت) و کشته شدن سه تن و شکنجه شماری از بازداشت شدگان، سعید مرتضوی که در آن زمان دادستان تهران بود، با حکم شعبه یک دادگاه انتظامی قضات، از سمت خود عزل شد و ادامه کار وی به حالت تعلیق در آمد وهنوز هم این پرونده مفتوح است.

علی مطهری، هم در هفته گذشته در نطق پیش از دستور خود با اشاره به اینکه پرونده مرتضوی در ارتباط با حادثه تلخ بازداشتگاه کهریزک همچنان مفتوح است تا آنجا که حکم قضاوت ایشان به منظور هموار شدن راه رسیدگی به این پرونده تعلیق گردید، افزود: از جناب احمدی نژاد می خواهم که به جای صدور حکم مدیر عاملی سازمان تامین اجتماعی برای آقای مرتضوی، با قوه قضائیه همکاری نموده راه رسیدگی به پرونده ایشان را هموار نمایند.

این در حالی است که دادستان سابق تهران و رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا، در تیرماه سال جاری خبر از برائت خود در اتهامات این پرونده داده بود اما اژه‌ای، دادستان کل کشور و سخنگوی قوه قضائیه این خبر را تکذیب کرد.

منبع: خبر آنلاین