به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، اسفند ۱۹، ۱۳۹۰

الف. ع. مهرآبادی
خیال خوش آقای نوری علا
علیرضا نوری زاده  ــ  اسماعیل نوری علا 
یک بار دیگر از "صور خیال" آقای نوری علا گفته بودم، که شاعرند و خوش قریحه و البته کمی تا قسمتی هم خوش خیال .
آنان که در سال 57 با تکیه بر عدالت علوی و کرامت انسان و با مقابل نهادن کاخ و کوخ ، مردم معترض ایران را به حرکت در آوردند ، روشن اندیشانی بودند (روشنفکر نمیگویم که پارادوکسیکال نباشد) امثال مهندس بازرگان و طالقانی و شریعتی .شناخته شده برای مردم به صداقتی که هنوز هم کسی در آن شک نکرده است. آنان با پشتوانه یک عمر مبارزه با استبداد ، به زبانی حرف میزدند آشنا برای مردم . والا ، بودند جوانان مبارز ، صادق و تشنه عدالتی که موفق به جذب مردم و به حرکت در آوردن آنان نشدند . چون به زبانی حرف میزدند که زبان مردم نبود . منظورم از زبان مفهوم گسترده آن است .

حال آقای اسماعیل نوری علا ، با سر نوشتی که پیش بینی میکنند برای حکومت ملا ها در سال آینده ، که البته مایه انبساط خاطر است در این شب عید ، در حال ساختن آلترناتیوی هستند از سکولار – دمکرات های خارج از کشور که کسی ، حد اقل حقیر ، نمی داند چه گروههائی هستند و نام و نشانشان چیست و محل فعالیتشان کجاست . و کجا دور هم جمع میشوند و عمل میکنند ، البته در فضای حقیقی و نه مجازی ، و با کدام پشتوانه .

حمله به سایت خود و جعل که نه ، تایپ دو اعلامیه ، که آقای نوری علا از وجود آن خبر میدهند ، توسط یک جوان اینترنت شناس ، که" براستی هم که اگر روزگار به اين جوانان با استعداد امکان کار درست و شرافتمندانه می داد چه ها که نمی کردند." ( یاد مش قاسم به خیر) را به حساب قطعی کلیت نظام آخوندی گذاشتن و آن را هم نشانه قطعی سقوط رژیم تلقی کردن و قدر خود را هم در کمال فروتنی به حشیش ( البته به همان معنی که آقای نوری علا اراده و تخته پاره را جانشین آن کرده اند ، نه به معنای مفید آن ) تنزل دادن ، به قدر کافی شاعرانه هست . اما تشکیل کنگره ملی توسط کسانی که احتمالا خود آقای نوری علا هم ، اگر لازم شد ، باید نام آنان را از روی کاغذ بخوانند ، قریحه ای میخواهد که آقای نوری علا دارند.

در خاتمه ، امیدارم که تلاش آقای نوری علا در رفع کدورت از آقای رضا پهلوی موثر واقع شده باشد و اگر شعری هم در این راه سروده شده است منتشر شود ، تا ما هم در شادی سروران آینده خود شرکت داشته باشیم.

رویاروئی غائی سکولار- دمکرات های انحلال طلب با اصل رژیم مبارک باد . خسته نباشید پهلوان.

منبع: من + گویا