به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، مهر ۲۴، ۱۳۹۳

شبیخون مرگبار "کفن سفید"ها به نیروهای "دولت اسلامی"


پیشمرگه‌های کرد به کمک جنگنده‌های هوایی آمریکا موفق شده‌اند جریان تروریستی "دولت اسلامی" را از شهر کوبانی دور کنند. یک گروه تازه ‌تاسیس به نام "کفن سفید" نیز مدتی است در سوریه به شدت با "دولت اسلامی" می‌جنگد.
دولت آمریکا در جنگ سوریه مؤتلفان بسیار متنوعی دارد. هدف اصلی همه آن‌ها مبارزه با جریان تروریستی موسوم به "دولت اسلامی" است. اکنون مؤتلف دیگری نیز سربرآورده که خود را گروه "کفن سفید" می‌نامد. روزنامه آلمانی "زود دویچه" گزارش داده است که این گروه پارتیزانی در استان دیرالزور سوریه تاسیس شده و هدفش ایجاد هراس در میان اعضای جریان تروریستی "دولت اسلامی" و نابودی آن‌هاست.

روزنامه انگلیسی "دیلی میل" نیز در این باره نوشته است که اعضای این گروه با شبیخون به اعضای دولت اسلامی آن‌ها را یکی پس از دیگری به قتل می‌رسانند و تا کنون موفق شده‌اند ۱۰۰ نفر از آن‌ها را بکشند.



یکی از فرماندهان گروه "کفن سفید" اعلام کرده که افراد "دولت اسلامی" به خاطر هراس از این گروه دیگر به تنهایی در محلی دیده نمی‌شوند.



به این ترتیب شمار اعضای ائتلاف در برابر جریان تروریستی "دولت اسلامی" همواره افزایش می‌یابد و متنوع‌تر می‌شود. تاکنون ۶۰ کشور عضو این ائتلاف هستند.


باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، روز سه‌شنبه (۲۲ مهر / ۱۴ اکتبر) با فرماندهان نیروهای ۲۰ کشور مؤتلف که در جنگ با جریان تروریستی "دولت اسلامی" سهیم هستند، دیدار و گفت‌وگو کرد.
دویچه وله