به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، مهر ۲۱، ۱۳۹۳

تجمع ’سکوت’ در اعتراض به جنایات داعش در مشهد برگزار شد


’سکوت من فریاد مظلومیت کوبانی است’، ’سقوط کوبانی، سقوط ارزش های انسانی است’

در این تجمع که به همت سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی ادوار تحکیم وحدت در خراسان برگزار شد، تجمع کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی پیرامون محکوم نمودن جنایات داعش در کوبانی که به دو زبان فارسی و انگلیسی نوشته شده بود، اعتراض خود را در سکوت اعلام کردند.

’سکوت من فریاد مظلومیت کوبانی است’، ’سقوط کوبانی، سقوط ارزش های انسانی است’، ’ کوبانی تنها نیست’، ’داعش فرزند نامشروع دخالت آمریکا در منطقه است’، ’برخورد گزینشی با اعمال حقوق بشر در سراسر دنیا محکوم است’، ’دپیلماسی مزورانه ترکیه شرم آور است’ و ’هر جا کرد است، آنجا ایران است’، از جمله عناوین نوشته شده در پلاکاردهای تجمع کنندگان بود.
مسوول سازمان دانش آموختگان اسلامی ادوار تحکیم وحدت شعبه خراسان در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: در این تجمع از همه شهروندان، فعالان و دانشجویان مشهدی برای محکومیت جنایات داعش در عراق و سوریه بویژه کوبانی و نقص حقوق بشر دعوت شده است.
امیر اقتناعی افزود: سکوت معنادار مجامع جهانی در قبال اقدامات جنایت آمیز داعش در منطقه، اعتراض جهانی را به دنبال داشته و قابل تامل است.
وی با بیان اینکه مقاومت مردم کوبانی در این حملات قابل ستایش است، گفت: مجامع جهانی و مدعیان حقوق بشر در مورد این اقدامات باید تصمیمات عاجل اتخاذ کنند، چرا که اگر تدبیر مناسب اندیشیده نشود، احتمال گسترده تر شدن دامنه این فجایع وجود دارد.
این فعال مدنی افزود: ما بر این باوریم که این جنایات یک نسل کشی است، دیروز ایزدی ها و اهالی آمرولی و امروز کوبانی ها و فردا معلوم نیست که این اتفاق کجا رخ دهد.
اقتناعی گفت: امروز همچنانکه مقاومت کوبانی یک نماد است، سقوط آن نیز می تواند نشانه و مصداق بارزی از سقوط ارزش های انسانی و اخلاق بشری باشد.
در پایان تجمع مزبور، قطعنامه ای قرائت شد که در بخشی از آن آمده است: ما شهروندان، دانشگاهیان و فعالان فرهنگی و مدنی در مشهد، جنایات و نقض حقوق انسان ها توسط افراط گرایان و مرتجعان داعشی در منطقه را که نمود آشکار سقوط ارزشهای انسانی است محکوم می کنیم.
تجمع کنندگان در این قطعنامه از همه پویندگان راه صلح، دوستی و آزادگی خواسته اند در راستای رفع ظلم و خشکاندن ریشه های شوم تروریسم گام بردارند.
در پایان این قطعنامه آمده است: درحالی که بسیاری از دولت های منطقه و جهان چشم بر روی جنایات وحشیانه داعشی ها بسته اند، ما همگام و هم نفس با مردم ستمدیده کوبانی از تمام نهادها و سازمان های فعال مدافع حقوق بشر بویژه سازمان ملل متحد می خواهیم با استفاده از همه ابزارهای حقوق بین المللی هرچه سریع تر برای پایان دادن به این فجایع انسانی اقدام کنند.