به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، آذر ۰۵، ۱۳۹۳

همسرسهیل عربی، زندانی محکوم به اعدام:

فرزندم منتظربازگشت پدرازماموریت کاری است!‎
«نسترن نعیمی»، همسر«سهیل عربی»، زندانی محکوم به اعدام درگفت‌وگوی کوتاه با سحام، می‌گوید
که از تایید حکم اعدام همسرش، شگفت زده شده است.
به گزارش سحام، خانم نعیمی با اشاره به انکارهمسرش نسبت به توهین به پیامبرازطریق صفحات فیس بوک، می گوید که همسرش دربازجویی‌های ابتدایی تحت فشاراقاریری داشته است، که نمی‌تواند ملاک صدور این حکم باشد.
نسترن نعیمی دراین گفتگو که با صدای بغض آلود، شرکت کرده بود، می گوید که «روژان»، دخترخردسال‌شان از وضعیت پدرش باخبر نیست و فکر می کند که پدرش به ماموریت کاری رفته است.
نسترن نعیمی و روژان
حکم اعدام سهیل عربی به اتهام سب النبی(توهین به پیامبر) از طریق فعالیت درشبکه اجتماعی فیس بوک، در دادگاه تجدیدنظر تایید و جهت اجرا به شعبه اجرای احکام ارسال شد.
سهیل عربی، فعال اینترنتی ۳۰ ساله و زندانی بند ۳۵۰ اوین ، از طریق مدیریت صفحه‌ای در فیس بوک با نام«نسلی که دیگر نمی‌خواهد سوخته باشد»، در دو دادگاه جداگانه به اتهام تبلیغ علیه نظام، توهین به رهبری، به سه سال حبس و توهین به اتهام توهین به پیامبر به اعدام، محکوم شد.

موضوع فعالیت‌های صفحه فیس بوک این زندانی بند ۳۵۰ اوین، که کمتراز چهارهزارنفرعضو داشت، مسائل روز جامعه و سیاست در ایران بوده است.
سهیل عربی، پدر یک فرزند خردسال ۵ ساله است. او دراسفند سال ۱۳۹۲، محاکمه و طی روزهای اخیر حکم اعدام وی تایید و به شعبه اجرای احکام ارسال شد.
مشروح این گفت‌و گو را در زیر دنبال کنید:
https://www.youtube.com/watch?v=3OeqdbOk8og