به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، آبان ۲۴، ۱۳۹۳

فائزه هاشمی: اعتراضات سال ۸۸ کاملا قانونی بود

چرا با آنها که آدم کشتند 
هیچ برخوردی نشد؟ 

فائزه هاشمی با ناحق خواندن حصر کروبی، موسوی و رهنورد؛ خواستار پایان حصر آنها شد و تصریح کرد: اینها کار خلاف قانونی انجام ندادند و از شخصیت های ارزشمند نظام هستند.

به گزارش کلمه، این عضو حزب کارگزاران که در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه مطبوعات با خبرنگاران سخن می گفت، در پاسخ به سوالی درباره حصر، این برخورد را غیرقانونی خواند و گفت: آقایان موسوی و کروبی و خانم زهرا رهنورد در سال های قبل نیز به ناحق در حصر بوده و هستند.

وی با بیان اینکه اینها کار خلاف قانونی انجام ندادند و از شخصیت های ارزشمند نظام هستند، همچنین اعتراضات سال ۸۸ را کاملا قانونی خواند و گفت: کارهای خلاف قانون را دیگران مرتکب شدند که با آنها برخوردی نشد.



فائزه هاشمی سپس در پاسخ به خبرنگار یکی از رسانه های اقتدارگرا که از او پرسید “آیا قبول ندارید که اینها (رهبران جنبش سبز) آدم کشته اند؟” نیز گفت: کسانی که آدم کشتند، دیگران بودند که متاسفانه هیچ برخوردی هم با آنها نشده است.

او در پاسخ به سوال دیگری درباره نامه علی مطهری نماینده تهران به حسن روحانی در مورد غیرقانونی بودن حصر رهبران جنبش سبز و اقدام رئیس جمهوری در این باره نیز گفت: روحانی چه کاری می تواند بکند؟ این مساله در اختیار وی نیست که آنها را آزاد کند.

هاشمی همچنین در پاسخ به خبرنگار دیگری از نشریات اقتدارگرا که از فتنه ۸۸ و ۹ دی سخن می گفت، تصریح کرد: من لفظ فتنه را برای اعتراضات ۸۸ قبول ندارم و موافق نیستم، چراکه طبق اصل ۲۷ قانون اساسی آن اعتراضات قانونی بوده است و نمی‌توان آن را فتنه نامید.

وی در ادامه گفت: شواهد آن زمان نشان داد که جریان مقابل و نحوه برخورد با اعتراضات در جهت قانونی حرکت نکرد و کار را به مشکلات و نابسامانی‌ها کشاند.

فائزه هاشمی با بیان اینکه من فتنه واقعی را آن برخوردهای غیرقانونی و غیراصولی با تظاهرکنندگان می‌دانم، خاطرنشان کرد: متاسفانه فتنه دکان عده‌ای شده است که از آن به نفع منافع خود استفاده می‌کنند؛ یک داستانی درست کردند و از آن بهره‌برداری می‌کنند.