به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، آبان ۲۳، ۱۳۹۳

اوباما: کناره گیری اسد از قدرت به شکست داعش کمک خواهد کرد

بشار اسد
برای واشینگتن

شکست داعش در عراق و سوریه  

اولویت دارد
دولت اسلامی عراق و شام "الدولة الاسلامیة فی العراق والشام" با نام اختصاری داعش که در حال حاضر خود را دولت اسلامی نامیده‌ است، گروهی از شبه نظامیان تندرو  است که در عراق و سوریه حضوری  فعال دارند .این گروه بخش‌های بزرگی از شمال سوریه و عراق را به کنترل خود درآوردند. داعش به رهبری ابوبکر البغدادی از جهادگرایان سلفی جدا شده از القاعده تأسیس شد. این گروه با دولت‌های عراق و سوریه و دیگر گروه‌های مخالف اسد در سوریه وارد جنگ شده‌ است.
باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا شامگاه چهارشنبه 12-11-2014 از مشاوران خود خواست تا در سیاست واشینگتن  نسبت به اوضاع جاری در سوریه بازنگری کنند.

به گزارش تلویزیون سی. ان. ان، رئیس جمهوری آمریکا به این نتیجه رسیده است که شکست گروه تروریستی "داعش" در سوریه و عراق بدون برکناری بشار اسد، امکان پذیر نیست.

طبق این گزارش هفته گذشته، تیم "امنیت ملی" آمریکا برای ارزیابی یک استراتژی منسجم با برنامه جنگ علیه داعش که بخش های بزرگی از سوریه و عراق را تصرف کرده است، چهار نشست مهم با باراک اوباما برگزار کرد.

یکی از مسئولان کاخ سفید به سی.ان .ان. گفته است، اوباما از تیم مشاوران خود خواسته است تا طرحی کامل برای شکست داعش در عراق و سوریه تدارک ببینند، زیرا که به گفته وی شکست داعش در عراق کافی نیست و باید در سوریه نیز شکست بخورد.

این در حالی است که یکی از مقام های بلندپایه کاخ سفید به خبرگزاری رویترز گفته است که سیاست آمریکا در قبال سوریه هنوز تغییر چندانی نکرده است.

این مقام بلند پایه آمریکایی گفته است در حال حاضر آنچه برای واشینگتن در اولویت قرار گرفته شکست داعش در عراق و سوریه است.

طبق این گزارش اوباما بار دیگر تاکید کرده که بشار اسد مشروعیت خود را از دست داده است و ایالات متحده و ائتلاف بین المللی جنگ علیه تروریسم همزمان با مبارزه با داعش برای سرنگونی بشار اسد به اپوزیسیون معتدل سوریه کمک خواهند کرد.
دولت اسلامی عراق و شام "الدولة الاسلامیة فی العراق والشام" با نام اختصاری داعش که در حال حاضر خود را دولت اسلامی نامیده‌ است، گروهی از شبه نظامیان تندرو  است که در عراق و سوریه حضوری  فعال دارند .این گروه بخش‌های بزرگی از شمال سوریه و عراق را به کنترل خود درآوردند. داعش به رهبری ابوبکر البغدادی از جهادگرایان سلفی جدا شده از القاعده تأسیس شد. این گروه با دولت‌های عراق و سوریه و دیگر گروه‌های مخالف اسد در سوریه وارد جنگ شده‌ است.