به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، آذر ۰۲، ۱۳۹۳

انتقال محمدعلی طاهری از بیمارستان شهید رجایی به زندان اوین ؛ تهدید دادستان کل کشور

محمدعلی طاهری ـ سیدابراهیم رئیسی
محمدعلی طاهری پس از پنج روز بستری بودن در بیمارستان رجایی، به سلول انفرادی بند ۲-الف زندان اوین برگردانده شد.
  دادستان کل کشور: «خبری که توسط سایت سحام‌نیوز مبنی بر دیدار من با یکی ازمفسدین فی‌الارض منتشر شده را قویا تکذیب می‌کنم.» ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور درادامه افزوده است: «سایت سحام نیوز به دلیل نشر اکاذیب تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.»

محمدعلی طاهری، زندانی عقیدتی که از اردیبهشت ۱۳۹۰ در سلول انفرادی بند ۲- الف سپه پاسداران در زندان اوین بوده است، روزجمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۰ از بیمارستان به زندان منتقل شد.
محمدعلی طاهری از اول محرم(۴ آبان ۱۳۹۳) دراعتراض به وضعیت نامعلوم و بازبودن پرونده اتهاماتش، از جمله«اتهام افساد فی الارض»، دست به اعتصاب غذا زده و اعلام کرده تا بسته شدن«پرونده افساد فی الارض»، دست از اعتصاب غذا نخواهد کشید.
سیدابراهیم رئیسی، دادستان کل کشور روز سه شنبه ۲۷ آبان به ملاقات محمد علی طاهری در بیمارستان رفته بود تا با ارائه پیشنهادات و وعده‌هایی، وی را وادار به شکستن اعتصاب غذایش کند، اما با رد این پیشنهاد ازطرف آقای طاهری، وی روز گذشته درحالی که هنوز دراعتصاب غذا بود و به دلیل ضعف جسمانی ناشی از اعتصاب غذا، در شرایط مناسبی به سر نمی برد، به سول انفرادی بند ۲-الف زندان اوین انتقال یافت.
محمدعلی طاهری درحالی از بیمارستان به زندان اوین بازگردانده شد که هنوز دراعتصاب غذاست و تهدید شده است که اگر به اعتصاب غذایش ادامه دهد، حکم ارتداد وب تایید و امضا خواهد شد.
شاگردان محمد علی طاهری در ایران روبروی زندان اوین و هم‌چنین کشورهای دیگر، تظاهرات و تجمعاتی درحمایت آقای طاهری تشکیل داده اند که همین امر باعث نگرانی کارشناسان پرونده محمدعلی طاهری شده است.
گفتنی ست دیروز دادستان کل کشور، دراظهارنظری غیرحقوقی و ناشی از عصبیت وب‌سایت سحام نیوز را به دلیل پوشش اخبار محمدعلی طاهری تهدید به برخورد قضایی کرد!