به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، بهمن ۲۳، ۱۳۹۸

روزنامه ایران: زنی در تهران در اثر ابتلا به کرونا درگذشت

روزنامه «ایران» گزارش داد که یک زن ایرانی مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستانی در تهران درگذشت. تحقیقات در این باره آغاز شده است. بیمار یک زن ۶۳ ساله ساکن تهران بود. به گزارش روزنامه ایران پیش از ظهر دوشنبه ۲۱ بهمن حدود ساعت یازده و نیم مسئولان بیمارستانی در تهران در تماس با ۱۱۰ از مرگ مشکوک یکی از بیماران در اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر دادند. کادر درمانی بیمارستان می‌گویند این زن به ویروس کرونا مبتلا بوده و بر اثر ابتلا به ویروس جان خود را از دست داده است.

هم‌اکنون ۲۴ کشور جهان درگیر کروناویروس ‌اند. کمیسیون ملی بهداشت چین چهارشنبه ۱۲ فوریه/ ۲۳ بهمن اعلام کرد با ثبت ۹۷ مورد جدید مرگ بر اثر ابتلا به نسل جدید ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار قربانیان این ویروس در سراسر آن کشور به ۱۱۰۰ نفر افزایش یافت. بیش از ۴۰ هزار نفر درگیر این بیماری هستند.

کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان وابسته به صدا و سیمای جمهوری اسلامی گفت:

«خبر مرگ یک زن میانسال در بیمارستان پایتخت در اثر ویروس کرونا درست نیست. زیرا هیچ علائمی از ویروس کرونا در کشور دیده نشده است.»

جهانپور در ادامه این مصاحبه گفت:

«تمام افرادی که از کشور چین به ایران آمده‌اند هم در سلامت کامل به سر می‌برند. به قاطعیت می‌توان گفت تاکنون ویروس کرونا وارد ایران نشده است.»

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که در سراسر جهان فقط ۱۶۸ آزمایشگاه از فن‌آوری لازم برای تشخیص ویروس کرونا (با نام علمی COVID-19) برخوردارند.

 روز گذشته (سه‌شنبه ۲۲ بهمن) وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد در ایران دانشگاه‌های علوم پزشکی مرزی، حداکثر تلاش خود را در جهت تمهیدات لازم برای پیشگیری از ابتلا به کرونا به کار گرفتند. بر اساس اطلاعیه وزارت بهداشت این تلاش‌ها عبارت‌اند از نصب دوربین‌های حرارتی در فرودگاه خمینی تهران.

قرار است در فرودگاه‌های بین‌المللی مشهد، شیراز، اصفهان و تبریز نیز چنین دوربین‌هایی نصب شود. وزارت بهداشت توصیه کرد مدارس امکاناتی را برای شست‌وشوی مداوم دست‌ها با مایع مخصوص تدارک ببینند.

۱۸ بهمن در زنجان دو مورد مشکوک به ابتلا به کروناویروس مشاهده شده بود. وزارت بهداشت اما اعلام کرد نتایج آزمایش منفی بوده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) بر اساس مصوبه دولت قرار بود که از جمعه ۱۱ بهمن پروازهای ایران – چین و بالعکس متوقف شود اما پروازها همچنان ادامه دارد. چانگ هوا، سفیر چین در ایران با انتشار پیامی در توییتر اعلام کرده بود مدیرعامل شرکت هواپیمایی ماهان وابسته به سپاه که به ظن حمل سلاح و نیرو به سوریه با هواپیماهای مسافربری تحت تحریم‌های بین‌المللی قرار دارد برای ادامه‌ همکاری با چین اعلام آمادگی کرده است.

این همکاری به این معناست که مسافران چینی به جای پرواز مستقیم وارد ایران می‌شوند و سپس با هواپیمایی ماهان به کشور خود بازمی‌گردند.

رادیو زمانه