به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، اسفند ۰۷، ۱۳۹۸

اعتراضات آبان ماه؛

دو عضو یک خانواده مجموعا به ۱۵ سال حبس محکوم شدند
خبرگزاری هرانا – مریم علی شاهی و پسرش مهیار منصوری توسط دادگاه انقلاب تهران مجموعا به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شدند. پرونده این افراد پس از اعتراض به رای صادره امروز سه‌شنبه ۶ اسفندماه به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارجاع داده شد.

در صورت قطعی شدن این حکم و اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، از این میزان، مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس تعزیری در خصوص هر یک از آنها قابل اجرا خواهد بود. این مادر و پسر پیشتر در تاریخ ۲۵ آبان ماه در جریان اعتراضات سراسری آبان ماه امسال توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شده بودند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مریم علی شاهی و پسرش مهیار منصوری توسط دادگاه انقلاب تهران به ترتیب به ۹ سال و ۶ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

بر اساس این حکم که به تازگی توسط شعبه ۲۴ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمدرضا عموزاد صادر و به آنها ابلاغ شده است، مریم علی شاهی از بابت اتهام “اجتماع و تبانی” به ۵ سال حبس، از بابت اتهام “توهین به رهبری” به ۲ سال حبس، از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به ۱ سال حبس، از بابت اتهام “اخلال در نظم و آسایش عمومی” به ۱ سال حبس و در مجموع به ۹ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

مهیار منصوری، دیگر متهم این پرونده و پسر مریم علی شاهی نیز از بابت اتهام “اجتماع و تبانی” به ۵ سال حبس، از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به ۱ سال حبس و مجموعا به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

این مادر و فرزند نسبت به حکم صادره اعتراض کرده و امروز سه‌شنبه ۶ اسفندماه ۱۳۹۸، پرونده جهت رسیدگی مجدد به شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران به ریاست قاضی سید احمد زرگر ارجاع داده شد.

مریم علی شاهی، همراه با پسرش مهیار منصوری پیشتر در تاریخ ۲۵ آبان ماه ۱۳۹۸ در جریان اعتراضات آبان ماه امسال توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شدند.

مهیار منصوری، پسر خانم علی شاهی مدتی قبل با پایان مراحل بازجویی با تودیع قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد و مریم علی شاهی نیز مدتی بعد با پایان مراحل بازجویی از بازداشتگاه یکی از نهادهای امنیتی در تهران به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

خانم علی شاهی هم‌اکنون در بند ۱ زندان قرچک ورامین (بند مادران) بسر می‌برد.

هرانا پیشتر در تاریخ ۱۶ بهمن ماه ۹۸، در گزارشی با عنوان “لیست زنان زندانی سیاسی در زندان قرچک ورامین؛ نگاهی به شرایط غیرانسانی حاکم بر این زندان” به لیست اسامی متهمان زندانی سیاسی، شرح مشکلات و کمبودهای ساکنین زندان قرچک ورامین پرداخته بود.