به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، اسفند ۰۸، ۱۳۹۸

پومپئو: خامنه‌ای همچنان دروغ می‌گوید؛ رژیم ایران مشروعیتش را از دست داد

مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریكا، روز پنجشنبه، 27 فوریه علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران را متهم كرد كه به جای مسئولیت پذیری به دروغ گفتن به مردم خود ادامه می‌دهد پومپیئو گفت:« پس از انتخابات اخیر در ایران که کمترین سطح مشارکت مردمی در آن ثبت شد، رژیم ایران مشروعیت خود را از دست داد».

پمپئو در سلسله‌ای از توئیت‌ها در حساب کاربری‌اش در شبکه توئیتر با اشاره به پنهانکاری رژیم ایران در باره انتشار ویروس «کرونا» در این کشور، گفت: «خامنه‌ای به جای قبول مسئولیت قتل غیرنظامیان هواپیمای مسافربری اوکراین و تهدیدات داخلی مربوط به سلامتی ایرانی‌ها، همچنان به دروغگویی ادامه می‌دهد».


’s regime is facing a crisis of legitimacy with parliamentary elections at their lowest turnout since 1979.
Rather than take responsibility, @khamenei_ir is lying about his killing of civilians on a commercial plane and on internal health risks in Iran. He is wasting the children of Iran by killing them in foolish revolutionary expeditions in Lebanon, Syria, and Iraq.

او افزود که رهبر ایران جوانان این کشور را با «بی پروایی» برای ادامه سیاست توسعه طلبانه «انقلابی» خود در عراق، سوریه یا لبنان به کشتن می‌دهد.
وزیر خارجه آمریکا گفت که رژیم در ایران با بحران مشروعیت روبرو است بویژه پس از انتخابات اخیر که پایین ترین سطح مشارکت مردمی از سال 1979 تاکنون را داشته است.
رسانه‌های داخلی و خارجی می‌گویند انتخابات مجلس یازدهم رکورد کمترین میزان مشارکت مردم در 41 سال گذشته را به نام خود ثبت کرد. برخی تحلیلگران دو جناح اصلی حکومت را بازندگان اصلی می‌دانند. با وجود این، رهبر ایران گفته است انتخابات «درخشش مطلوبی» داشته است.

رهبر جمهوری اسلامی ایران پیش از انتخابات مجلس گفته بود: «ممکن است کسی از بنده خوشش نیاید، اما اگر ایران را دوست دارد، باید به پای صندوق رأی بیاید».
با وجود تبلیغات گسترده جمهوری اسلامی و رسانه‌های وابسته به حکومت برای شرکت گسترده مردم در یازدهمین دوره انتخابات پارلمانی این کشور اما به اتفاق نظر اغلب کارشناسان، این انتخابات رکورد کمترین میزان مشارکت مردم را به نام خود ثبت کرده است.
بسیاری از تحلیلگران و مخالفان رژیم جمهوری اسلامی معتقدند، وقایع اخیر در ایران بویژه پیامدهای اعتراضات نوامبر سال 2019 که در آن حدود 1500 نفر کشته و هزاران نفر زخمی و زندانی شدند و همچنین سرنگون کردن هواپیمای اوکراینی به شکلی فاجعه بار توسط سپاه پاسداران و دروغ‌گویی و پنهانکاری مقامات رژیم ایران همه باعث انزجار و تنفر عمومی شده و باعث کاهش شدید مشارکت مردم در انتخابات اخیر مجلس شد.
منبع: دبی-العربیه.نت فارسی