به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، اسفند ۰۱، ۱۳۹۸

شمار قربانیان ویروس جدید کرونا از ۲ هزار نفر فراتر رفت

وزارت بهداشت ایران: کرونا به قم رسید
هر دو بیمار مبتلا به کرونا در قم درگذشتند
بنا به اعلام مقامات چین تعداد مبتلایان بیماری کووید ۱۹ در روز چهارشنبه به ۷۴ هزار ۱۸۵ نفر رسید. این رقم به این معنا است که شمار مبتلایان طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۴۹ نفر افزایش یافته است. حدود ۹۰۰ نفر نیز در دیگر کشورهای جهان به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده اند.
به گفته مسئولان چین، مدیر یکی از بیمارستان های شهر ووهان یکی از ۲۰۰۴ نفری است که تاکنون در این کشور به دلیل شیوع نوع جدید ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.

به گزارش خبرگزاری های ایران کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: «ظرف دو روز گذشته موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در شهر قم مشاهده شد که به محض دریافت گزارش، تیم های شناسایی و مدیریت بیماری های واگیردار و تیم های واکنش سریع در شهر قم مستقر شده و طبق پروتکل های موجود افراد مشکوک تحت ایزولاسیون قرار گرفتند و از آنها نمونه آزمایشگاهی اخذ شد.»

وی افزود: «در میان نمونه های ارسالی، آزمایشگاه مرجع، دقایقی پیش نتایج آزمایش اولیه دو مورد از موارد مشکوک را از نظر ابتلا به ویروس کرونا مثبت گزارش کرده و برخی موارد نیز آنفلوآنزای تیپ "بی" اعلام شده است.»

این مقام وزارت بهداشت ایران افزود: «مراحل بعدی آزمایشات در حال انجام است و نتیجه قطعی آزمایشات نهایی این موارد، پس از مشخص شدن به اطلاع عموم خواهد رسید.»

نام ایران در صورت تائید نهایی ثبت دو مورد ابتلا به این ویروس در شهر قم، به فهرست حدود ۳۰ کشوری اضافه می شود که تا کنون موارد ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا درآنها گزارش شده است.

یورو نیوز


هر دو بیمار مبتلا به کرونا در قم درگذشتند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: دو نفر فردی که آزمایش اولیه آنها در خصوص ابتلا به کرونا مثبت بوده جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش مهر، محمدرضا قدیر بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران که در محل دانشگاه علوم پزشکی قم انجام شد، با بیان اینکه طی چهار روز گذشته شاهد گسترش بیماری‌های تنفسی در قم بودیم، اظهار کرد: طی این مدت ۲ نفر در یکی از بیمارستان‌های قم بر اثر بیماری تنفسی فوت کردند که امروز تست اولیه این دو فرد در مورد بیماری کرونا مثبت اعلام شد.

وی با بیان اینکه پاسخ تست دوم که مربوط به ژنتیک است هنوز اعلام نشده، گفت: با مردم صادق هستیم و هر مسئله‌ای را با آنها در میان می‌گذاریم و به محض اعلام تست اول آن را اعلام کردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه یک بیمارستان برای مقابله با بیماری‌های ویروسی در قم آماده شده است، گفت: یک بیمارستان دیگر هم در حال تخلیه است که در صورت لزوم به عنوان بیمارستان پشتیبان استفاده خواهد شد.

وی از مردم خواست آرامش خود را حفظ کنند زیرا جای نگرانی نیست فقط موارد بهداشتی را رعایت کنند و از حضور در مراکز پرجمعیت و مسافرت‌های غیر ضروری پرهیز کنند.

قدیر همچنین از وجود تعداد کافی ماسک تنفسی در قم خبر داد و گفت: استفاده از ماسک برای همه افراد ضروری نیست و فقط افراد مستعد و سالمند و یا مبتلایان به بیماری‌های خاص باید از ماسک استفاده کنند.

خبرگزاری مهر