به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، فروردین ۰۹، ۱۴۰۰

پوتین دچار عوارض جانبی واکسن روسی کرونا

 یورونیوز - ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه پنج روز پس از دریافت واکسن روسی مقابله با بیماری کووید-۱۹ اعتراف کرد که دچار عوارض جانبی واکسن کرونا شده است.

خبرگزاری اینترفاکس به نقل از آقای پوتین در جریان مصاحبه روز یکشنبه با شبکه یک تلویزیون رسمی روسیه نوشت:«صبح روز بعد از دریافت واکسن وقتی از خواب بیدار شدم، احساس درد عضلانی خفیفی داشتم؛ فورا دمای بدنم را اندازه‌گیری کردم که طبیعی بود.» آقای پوتین همچنین اظهار داشته که از درد محل تزریق واکسن نیز رنج می‌برده است.

رئیس جمهوری روسیه همچنان از اعلام این که کدام واکسن کرونا را دریافت کرده امتناع و تاکید کرده که یکی از سه واکسن موثر روسی به او تزریق شده است. نام دقیق آن واکسن اعلام نشده و تنها پزشکی که این تزریق را انجام داده است اطلاعات دقیق آن را در اختیار دارد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری ۶۸ ساله روسیه سه‌شنبه شب دوزی از واکسن کرونا را خارج از دید عموم و بدون ثبت تصاویر آن دریافت کرد.

مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

آقای پوتین روز یکشنبه ابراز امیدواری کرد که جامعه روسیه تا پایان تابستان آینده به مصونیت عمومی(‌گله‌ای) در برابر ویروس کرونا برسد و محدودیت‌های وضع شده برای مقابله با شیوع بیماری کووید-۱۹ به طور کامل لغو شود.


روسیه افزون بر واکسن «اسپوتنیک وی»(Sputnik V) برای استفاده از دو واکسن داخلی دیگر به نام‌های «اِپی‌واک‌کرونا» (EpiVacCorona) و «کووی‌واک» (CoviVac) تاییده استفاده اضطراری صادر کرده است.

با وجود این که کارزار واکسیناسیون عمومی در برابر بیماری کووید-۱۹ از دسامبر گذشته در روسیه آغاز شده ولی تا کنون ۴.۳ درصد جمعیت این کشور حداقل یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌ و فقط ۳ درصد مردم روسیه به طور کامل در مقابل بیماری کووید-۱۹ واکسینه شده‌اند.

بررسی‌های انجام شده توسط بزرگترین موسسه نظرسنجی غیر دولتی روسیه، لوادا، نشان می‌‌دهد که تعداد روس‌هایی که به دریافت واکسن کرونای تولید داخل تمایلی ندارند از ۵۸ درصد از دسامبر گذشته به ۶۲ درصد در ماه فوریه پیش رسیده که علت اصلی آن ترس از عوارض جانبی واکسن‌ها و عدم تایید آنها از سوی مراجع بین‌المللی بوده است.

یورونیوز