به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، فروردین ۱۰، ۱۴۰۰

سرآغازی تازه در تاریخ فوتبال جهان

 
استفانی فراپار اولین داور زن در رقابت‌های آغازین در جام جهانی فوتبال
دویچه وله - در دور مقدماتی رقابت‌های جام جهانی فوتبال، داوری مسابقه میان هلند و لتونی را داور زن فرانسوی استفانی فراپار به عهده داشت. او اولین زن در تاریخ فوتبال است که در مسابقات جهانی میان تیم‌های مردانه سوت می‌زند.

در مسابقه پراهمیت فوتبال میان هلند و لتونی که روز شنبه (۲۷ مارس) در آمستردام برگزار شد، داوری با استفانی فراپار بود. مسابقه ۲ بر هیچ به سود هلند تمام شد.

استفانی فراپار اولین داور زن در رقابت‌های آغازین در جام جهانی فوتبال است. این زن ۳۷ ساله پیش از این در مسابقات جهانی فوتبال زنان ۲۰۱۹ و همچنین مسابقات قهرمانی لیگ تیم‌های اروپایی مردان داوری کرده بود.


همان طور که استفانی فراپار در گفت‌وگو با خبرنگاران آرزو و پیش‌بینی کرده بود، با گام‌های او زنان بیشتری به عرصه داوری مسابقات مردانه قدم می‌گذارند:

روز یکشنبه (۲۸ مارس) داوری مسابقه میان تیم‌های مردانه اتریش و جزایر فارو نیز به عهده یک زن است: کاترینا مونزول، داور اوکراینی. او در مسابقه فینال جام جهانی زنان سال ۲۰۱۵ داوری را به عهده داشت و اکنون به پاس تلاش‌های پیگیرانه‌اش داوری یک مسابقه مردانه را به عهده می‌گیرد.

در سال‌های اخیر زنان بیش از پیش داوری رقابت‌های تیم‌های مردانه را به عهده می‌گیرند.

ادینا آلوس باتیستا، داور زن برزیلی، و دستیاران‌اش نویزا بک و ماریانا دالمئیدا برای داوری در دور باشگاهی مسابقات جام جهانی قطر وارد میدان شدند.

روز چهارشنبه (۲۴ مارس) در مسابقه میان تیم‌های مردانه فوتبال سورینام و جزایر کایمن نیز دو زن دستیار داور بازی بودند: کارن دیاس مدینا و فرانسیا گونزالس، هردو از مکزیک.

 سایت دویچه وله