به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، فروردین ۰۵، ۱۴۰۰

مرکل محدودیت‌های اعلام‌شده را لغو و از مردم آلمان عذرخواهی کرد

یک روز بعد از اعلام محدودیت‌های شدید در آلمان برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، این محدودیت‌ها را لغو کرد. مرکل بعد از جلسه‌ای اضطراری با رهبران ایالت‌های آلمان اعلام کرد که اعمال محدودیت‌هایی که در آستانه تعطیلات عید پاک در اوایل آوریل اعلام شده بود، عملی نیست.

صدر اعظم آلمان با اشاره به تصمیم دیروز گفت به تنهایی مسئولیت این "اشتباه" را بر عهده می‌گیرد و از مردم آلمان عذرخواهی کرد.

قرنطینه پنج روزه‌ای که پیشتراعلام شده بود و قرار بود در آستانه عید پاک اعمال شود، در صورت اجرا شدیدترین محدودیتی بود که از زمان آغاز همه‌گیری کرونا در آلمان اعلام شد.

بر اساس مقرراتی که اکنون لغو شده، بیشتر مغازه‌ها، از جمله بعضی فروشگاه‌های مواد غذایی، قرار بود بسته شود و مراسم مذهبی مربوط به عید پاک مسیحیان به صورت آنلاین برگزار شود.

صاحبان تجارت و صنایع به شدت با اعمال محدودیت‌ها مخالف بودند.

آمار ابتلا به کووید-۱۹ در آلمان عمدتا به دلیل گونه‌ای از ویروس که در بریتانیا شناسایی شد، به شدت در حال افزایش است.

خبرنگاران می‌گویند واکنش دولت آلمان به موج تازه شیوع کرونا با بی‌برنامگی و ابهام همراه بوده است.

مرکل روز چهارشنبه گفت "سویه بریتانیایی برای کودکان و جوانان خطرناک‌تر است و به همین دلیل ما باید در مقایسه با ویروس اصلی، حفاظت از مدارس را در مرکز توجه قرار دهیم."

او روز سه‌شنبه شرایط آلمان را "بسیار وخیم" توصیف کرده و گفته بود که تلاش می‌کند سرعت واکسیناسیون کرونا را افزایش دهد.

مرکل شیوع سویه بریتانیایی ویروس را "یک همه‌گیری جدید" خواند.

در چند هفته اخیر در اروپا شیوع کرونا در اروپا شدت و واکسیناسیون به دلیل مشکلات و اختلافات در تولید و تامین واکسن به کندی پیش می‌رود.

روند واکسیناسیون کرونا در اروپا از آمریکا و بریتانیا عقب‌تر است. یکی از دلایل این کندی این است که واکسن استرازنکا به اندازه کافی در اختیار این کشورها قرار نگرفته و این مسئله تبدیل به یک دعوای سیاسی بزرگ و طولانی بین بریتانیا و اتحادیه اروپا شده است.

بی بی سی فارسی