به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، تیر ۰۱، ۱۴۰۳

یورو ۲۰۲۴؛ آلمان با شکست مجارستان به یک‌هشتم نهایی رفت

 تیم ملی فوتبال آلمان دومین مأموریت خود در مرحله گروهی مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا را نیز با موفقیت پشت سر گذاشت. ملی‌پوشان آلمان با پیروزی ۲ بر صفر مقابل مجارستان صعود خود به مرحله بعد را قطعی کردند.


تیم ملی آلمان عصر چهارشنبه ۱۹ ژوئن (۳۰ خرداد) در دومین دیدار خود در مرحله گروهی مسابقات جام ملت‌های اروپا به مصاف مجارستان رفت. پیکار دو تیم در حضور ۵۴ هزار تماشاگر در ورزشگاه اشتوتگارت برگزار شد.


ملی‌پوشان آلمان اولین دیدار خود را با پیروزی ۵ بر یک مقابل اسکاتلند به پایان برده و بر آن بودند که صعود خود به مرحله یک‌هشتم نهایی را با دومین پیروزی پیاپی قطعی کنند.


مجارستان که در اولین دیدار خود از سوئیس شکست خورده بود، در دیدار با آلمان چهره تهاجمی‌تری از خود نشان داد، اما در نهایت با نتیجه ۲ بر صفر از حریف شکست خورد.


ملی‌پوشان آلمان در اواسط نیمه اول توسط موزیالا به نخستین گل خود دست یافتند و در اواسط نیمه دوم نیز با زدن گل دوم پیروزی خود را مسجل ساختند. گل دوم در پی پاسکاری زیبای ملی‌پوشان آلمان و در ضربه نهایی ایلکای گوندگان، کاپیتان ترک‌تبار این تیم به ثمر رسید.


گوندگان که در کنار تونی کروز و مانوئل نویر از ستون‌های اصلی و پرسابقه تیم آلمان محسوب می‌شود، یکی از چهره‌های درخشان دیدار آلمان و مجارستان بود و همچنین به عنوان بازیکن برتر این مسابقه برگزیده شد.


مجارستان در آخرین دیدار خود رویاروی اسکاتلند قرار می‌گیرد. ملی‌پوشان آلمان نیز در آخرین مأموریت خود در مرحله رقابت‌های گروهی با حریف قدرتمندی به نام سوئیس دست و پنجه نرم می‌کنند. این دیدارها یکشنبه آینده (۲۳ ژوئن) انجام می‌گیرند.

 دویچه‌ وله