به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، خرداد ۲۹، ۱۴۰۳

گزارش برادر حسین شنبه‌زاده از تماس این زندانی سیاسی با مادرش

 

عباس برادر حسین شنبه‌زاده، فعال فضای مجازی بازداشت شده نوشت: «امروز حسین تماسی غم‌انگیز با مادرم داشت. در خلال مکالمه، حسین بارها به شرافت مادرم سوگند خورد و به او گفت «من آن کاری را که این‌ها می‌گویند نکرده‌ام.» من نیز از ادامه‌ی فعالیت در این فضا منع شده‌ام اما اگر خبر مهمی به‌دست آمد حتماً آن را با شما به اشتراک می‌گذارم.»

دادستان اردبیل، روز جمعه ۱۸ خرداد، حسین شنبه‌زاده را به «جاسوسی» برای اسرائیل متهم کرد و مدعی شد او «از طریق شبکه‌های اجتماعی با افسران رده بالای موساد در ارتباط بوده است.»

جلال آفاقی، دادستان اردبیل «اهانت به مقدسات» و «تلاش برای خروج از کشور» را دیگر اتهامات حسین شنبه‌زاده اعلام کرد.

به گزارش دادبان، حسین‌ شنبه‌زاده در مقام یک ویراستار ادبی و فعال توییتری، اساسا به هیچ یک از این اطلاعات دسترسی نداشته و سوال اینجاست که او از چه چیزی جاسوسی کرده و کدام اطلاعات و اخبار و اسناد را در اختیار دیگران قرار داده است؟

به هیچ وجه پذیرفتنی نیست که فردی که با هویت واقعی خود در فضای مجازی فعالیت می‌کند و صراحتا انتقادات و مخالفت خود نسبت به عملکرد نظام جمهوری اسلامی را در شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌کند، در واقع «جاسوس» باشد.

چرا که حفظ امنیت جاسوس و جلوگیری از ایجاد شک و ظن نسبت به او، حکم هر عقل سلیمی است و مشخصا، هیچ جاسوسی صراحتا و با هویت واقعی خود علیه نظامی که از آن جاسوسی می‌کند، انتقاد نمی‌کند.