به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، خرداد ۳۰، ۱۴۰۳

حاشیه‌های تک دختر قالیباف، از «سیسمونی گیت» تا قرق پارک جنگلی برای عروسی

مریم قالیباف در جریان یک برنامه تلویزیونی گفت که ماجرای موسوم به «سیسمونی گیت»، «دروغ یک جریان» برای تخریب پدرش بوده است. حضور تلویزیونی دختر قالیباف و لحن متکبرانه او با واکنش شهروندان روبه‌رو شد. از زمان قرق پارک جنگلی برای عروسی، مریم همیشه برای پدرش حاشیه‌ساز بوده است.


مریم قالیباف، تک دختر محمدباقر قالیباف، شامگاه سه‌شنبه ۲۹ خرداد در یک برنامه تبلیغاتی در تلویزیون حاضر شد و به دفاع از پدرش پرداخت.


در بخشی از این برنامه، او با تایید سفر ترکیه گفت: «من به ترکیه مسافرت رفته بودم اما برای خرید سیسمونی نرفته بودم. شاید در هیچ حوزه‌ای نتوانستند به پدرم حرف‌هایی بزنند که این‌طور مشتری داشته باشد؛ پس به خانواده‌اش حمله کردند.»



ماجرای سفر مریم قالیباف و همسرش امیررضا بحیرایی به ترکیه، سال ۱۴۰۱ از سوی وحید اشتری، از نیروهای تبلیغاتی وابسته به جریان سعید جلیلی افشا شد.


در آن زمان این جریان با انتشار تصاویری از دختر و داماد قالیباف در ترکیه مدعی شدند آن‌ها برای خرید سیسمونی به این کشور سفر کردند و با ۲۰ چمدان و ساک خرید سیسمونی به کشور بازگشتند.


پس از افشای این موضوع، روزنامه جوان، وابسته به سپاه پاسداران، با حمله به افشاگران، این اقدام آنان را ناجوانمردانه توصیف کرد. قالیباف هم از تریبون مجلس در واکنش به افشای خبر سفر خانواده‌اش به ترکیه گفت خیلی‌ها به او گفته‌اند این سفر اصلا اتفاق ویژه‌ای نبوده و یک سفر عادی مثل سفر سایر شهروندان بوده است.


رییس مجلس در آن زمان گفت که خودش مخالف سفر بوده اما خرید در حجمی که گفته شده اتفاق نیفتاده و او از خانواده‌اش خواسته که عذرخواهی کنند.


این ماجرا اولین حاشیه برای دختر قالیباف نبود و همان‌طور که خودش هم در گفت‌وگوی تبلیغاتی گفت، اولین مورد مربوط به جشن ازدواج او می‌شد.



سال ۱۳۹۵، در زمان شهرداری قالیباف، نیروهای شهرداری برای چند روز پارک جنگلی لویزان را به منظور برگزاری جشن عروسی دختر قالیباف قرق کردند

تیر ماه سال ۱۳۹۵، وب‌سایت معماری نیوز که مالک آن یاشار سلطانی هم‌زمان با آغاز تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ بازداشت شد، خبر داد پارک جنگی لویزان برای چند روز به مناسبت برگزاری جشن عروسی دختر قالیباف قرق شده است.


آن زمان قالیباف شهردار تهران بود و گزارش معماری نیوز نشان می‌داد نیروهای شهرداری منطقه چهار تهران برای عروسی دختر شهردار وقت چند روز در آماده‌باش بودند و با استفاده از امکانات شهرداری، پارک جنگلی لویزان را چراغانی کردند.


در حال حاضر افشا کننده ماجرای عروسی دختر قالیباف که نزدیک به جریان اصلاحات است در زندان به سر می‌برد.


سلطانی در مورد دیگری ماجرای واگذاری املاک گران‌قیمت از سوی قالیباف به نزدیکانش را در پرونده مشهور به «املاک نجومی» افشا کرده بود.

ایران اینترنشنال