به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، خرداد ۰۸، ۱۳۹۳

برکناری رادان تایید شد

اتهام حضور رادان در بازداشتگاه کهریزک
 نیروی انتظامی ایران، شایعات مبنی بر برکناری احمدرضا رادان٬ جانشین فرماندهی نیروی انتظامی را تأیید کرد.
احمدرضا رادان به سمت ریاست مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی ایران، ناجا انتخاب شده است.
بر اساس گزارش‌های منتشر شده در روز دوشنبه (۲۶ مه/ ۵ خرداد) شایعات مبنی بر برکناری احمدرضا رادان٬
جانشین فرمانده نیروی انتظامی ایران تأیید شد. به گزارش تسنیم٬ سعید منتظرالمهدی٬ معاون اجتماعی ناجا در گفت‌وگو با
این خبرگزاری برکناری رادان را تایید کرد.
او از جایگزینی اشتری در سمت جانشین فرمانده نیروی انتظامی ایران خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس٬ حسین اشتری در حال حاضر رئیس پلیس اطلاعات و امنیت کشور است.
فارس نیز به نقل از اسماعیل احمدی‌مقدم٬ فرمانده نیروی انتظامی کشور خبر برکناری رادان را تایید کرد. با این‌ حال، معاون اجتماعی ناجا، سعید منتظرالمهدی از آن‌چه "اعلام اخبار زودهنگام" توسط برخی رسانه‌ها درباره برکناری رادان خواند ابراز نگرانی کرد.
به گفته منتظر‌المهدی٬ رادان به سمت رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا در نیروی انتظامی انتخاب شده است. وی در گفت‌وگو با تسنیم خبر داد که جلسه تودیع و معارفه جانشین فرمانده ناجا با حضور احمدی‌مقدم در روز چهارشنبه (۲۸ مه/ ۷ خرداد) برگزار می‌شود.
اتهام حضور در بازداشتگاه کهریزک
احمدرضا رادان از سال ۸۷ به‌عنوان جانشین احمدی‌مقدم در سمت جانشینی فرمانده ناجا قرار داشت و پیش از آن نیز فرمانده انتظامی پایتخت و خراسان را عهده‌دار بوده است.
برخوردهای نوبتی با جوانان و مردم تحت عنوان کلی "طرح ارتقای امنیت اجتماعی" در زمان وی انجام شده است. در این طرح با دختران و زنانی که "بدحجاب" خوانده می‌شدند٬ با جوانانی که "اراذل و اوباش" خوانده می‌شدند برخوردهایی خشونت‌بار انجام شد.
در این طرح همچنین اقداماتی نظیر بازرسی از فروشگاه‌های لباس٬ آرایشگاه‌ها در دستور کار قرار داشت. طرح جمع‌آوری ماهواره نیز در همین زمان انجام شده است.
در فیلم‌های منتشر شده از عملیات نیروی انتظامی در این زمینه٬ نیروهای پلیس سیاه‌پوش و نقابدار همراه با طناب از دیوار ساختمان‌‌ها بالا رفته و اقدام به جمع‌آوری ماهواره‌ها از پشت بام و بالکن منازل می‌کنند.
جنایات بازداشتگاه کهریزک نیز از دیگر موارد بسیار بحث‌برانگیز زمان رادان است. او از سوی برخیمتهم به اطلاع از خشونت‌های این بازداشتگاه و حضور در آن بوده است.
پس از حوادث انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸، برخی از بازداشت‌شدگان در بازداشتگاه کهریزک کشته شدند. جمهوری اسلامی مرگ حداقل سه نفر، محسن روح‌الامینی، امیر جوادی‌فر و محمد کامرانی را در این بازداشتگاه تایید کرده است.
دویچه وله