به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، خرداد ۰۲، ۱۳۹۳

نسرین ستوده: وقتی کاری یواشکی است, دیگر آزادی نیست

فعالیت های مدنی با یواشکی میانه ای ندارد
آزادی های یواشکی عبارتی کنایه آمیز از بسیاری از جریاناتی است که در ایران جاری است.

میدانید که وقتی کاری یواشکی است, دیگر آزادی نیست. آزادی یواشکی نشان دهنده ی فشاری است که در متن ماجرا وجود دارد. موضوعی که به دلایل مختلف جدی، شوخی برگزارش می کنند. توجه داشته باشیم فعالیت های مدنی با یواشکی میانه ای ندارد . اما وقتی در بطن جامعه وجود دارد بی آنکه انکارش کنیم، به اصلاح آن روش فکر می کنیم.
اما از من خاطره خواسته اند، پس اجازه دهید به ذکر آن بسنده کنم.

می دانید سالیان طولانی است زندانیان زن را مجبور به استفاده از چادر می کنند . جا دارد در اینجا به این نکته اشاره کنم که هر اجباری که در بیرون از زندان باعث ناراحتی می شود ,در داخل زندان ناراحتی و احساس فشار بیشتری را به انسان تحمیل می کند..شاید این حس که زندانبانان تصور می کنند به دلیل زندانی بودن افراد قدرتی پیدا می کنند که هر اراده ای را به زندانی تحمیل کنند , باعث می شود تا چنین حس تلخی در وجود فرد ایجاد شود و شاید همین حس تلخ مرا وا می داشت تا روز های متمادی با دستور دهندگان بحث کنم و دلایل قانونی اینکه چرا حق ندارند مارا مجبور به استفاده از چادر کنند , ارائه دهم .
اما معاون زندان آشکارا دنبال بحث قانون نبود و دست آخر تکرارمیکرد که باید چادر سر کنید، تا اینکه بالاخره یک روز به او گفتم اگر خون مرا جلوی این در بریزید، چادر سر نمی کنم.
 منبع: فیسبوک