به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، خرداد ۰۱، ۱۳۹۳

آزادی محمد نوری زاد در فرودگاه تهران


 و بازگشت مجدد وی به شيراز



مجذوبان نور ـ محمد نوری زاد٬ روزنامه نگار و منتقد سياسی ايران شب گذشته بعد از گذشت ساعت‌ها بازداشت با پرواز ساعت ۱۹ فرودگاه دستغيب شيراز توسط ماموران وزارت اطلاعات به تهران منتقل شد.

به گزارش مجذوبان نور٬ آقای نوری زاد ديروز قصد ديدار با مادر سه تن از وکلای دراويش زندانی آقايان فرشيد يداللهی٬ اميد بهروزی و کسری نوری را داشت که در راه رسيدن به منزل مادر اين دراويش زندانی در بلوار پيرنيا شيراز به همراه پوريا نوری٬ برادر کسری نوری بازداشت شدند.
نوری زاد دربارهٔ اتفاقات ديروز به خبرنگار مجذوبان نور گفته است؛ وی قصد داشته بعد از صورت گرفتن اين ديدار به تهران برگردد٬ اما ماموران اطلاعات با بازداشت وی قصد داشتند اين کار را بلاجبار صورت بدهند که‌‌ همان موقع آقای نوری زاد در واکنش به اين عمل گفته بوده است در صورتی که «پايش به تهران برسد دوباره بر می‌گردد» و اين اتفاق افتاد و آقای نوری زاد حوالی ساعت ۹ شب گذشته به دليل عدم وجود پرواز به شيراز در آن ساعت با اتوبوس اين مسير را ۱۲ ساعته طی کرده و صبح امروز برای ملاقات با خانواده‌ اين دراويش زندانی به شيراز بازگشته است.
آقای نوری زاد همچنين درباره دليل خاموشی گوشی‌های همراه خود چنين توضيح می‌دهد که تا فرودگاه تهران گوشی‌هايشان دست ماموران اطلاعات بوده است و از آن بس هم وقتی قصد دوباره سفر به شيراز داشتم به دلايلی «عامدا» گوشی همراه خود را در طول مسير تهران تا شيراز خاموش نگه داشته‌ام و حتی دخترم و خانواده‌ام از آزادی بنده خبر نداشتند.

گفتنی است آقای نوری زاد پس از حضور دوباره خود در شيراز به ديدار مادر دراويش زندانی٬ خانم پروين نوری رفته اند٬ اخبار مربوط به ديدار امروز صبح آقای نوری زاد مطابقا منتشر خواهد شد.