به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، اردیبهشت ۲۲، ۱۳۹۳

شرایط جسمی میرحسین موسوی بسیار خطرناک و نگران کننده است

هشدار پزشک معالج میرحسین:
 ادامه این وضعیت خطرناک است
نزدیک به دو هفته از انتقال میرحسین موسوی از بیمارستان به حصر خانگی می گذرد و نه تنها خبری از عملیاتی شدن وعده های مسئولان امنیتی برای ادامه درمان وی نیست که گزارش ها حاکی از آن است که فرایند درمان او کاملا متوقف شده است.
در شرایطی که عدم درمان کامل میرحسین موسوی با توجه به شرایط جسمی وی بسیار خطرناک و نگران کننده است، یکی از پزشکان معالج میرحسین در گفتگو با کلمه از ادامه این وضعیت ابراز نگرانی کرده و می‌گوید شیوه ی درمان مشکل میرحسین موسوی کاملاً روشن است و همانطور که به آقایان هم گفته شده، اگر بخواهند براحتی می شود ایشان را درمان کرد اما اگر اراده بر این باشد که درمان نشوند من دیگر نمی دانم.
نگرانی پزشک میرحسین موسوی از آن است که این بار هم مانند دفعه ی قبل به ادامه ی درمان بی توجهی شود و اراده بر عدم پیگیری درمان باشد. چند ماه پیش از این نیز پزشکان هشدار داده بودند که پس از استنت گذاری روند درمانی باید طی شود که با بی توجهی ماموران، وضعیت میرحسین رو به وخامت گذاشته شد.
او می گوید که ارتباط با ماموران کاملا یک طرفه است و هیچ دسترسی و راه تماسی با ماموران ندارند تا از وضعیت میرحسین مطلع شوند.
گفت و گوی کلمه با پزشک میرحسین موسوی به شرح زیر است:
آقای دکتر بیش از یک هفته از انتقال میرحسین موسوی از بیمارستان به حصر خانگی گذشته ولی هیچ نشانه ای از آغاز درمان آقای موسوی دیده نمی شود، آیا شما از آخرین شرایط ایشان اطلاع دارید؟
نه متاسفانه در این مدت هیچ گونه تماسی با ما نگرفته و پیگیری نکرده اند گویا با مرکز بازتوانی تماس گرفته و گفته اند خودمان می خواهیم این دستگاه ها را تهیه کنیم و در محل حصر یا محل دیگری این کار را انجام دهیم، ظاهرا قصد ندارند ایشان را به بیمارستان منتقل کنند.
آیا این تعلل و عدم درمان فوری، با توجه به شرایط جسمی آقای موسوی خطری را متوجه ایشان نمی کند؟
قاعدتا خطرناک است و نمی بایست این وقفه رخ می داد و باید هرچه سریع تر درمان ایشان در شرایط استاندارد آغاز شود.
گفته شده بود که حداقل یکی از رگ های قلب آقای موسوی بسته است، با توجه به چنین شرایطی آیا ادامه درمان در منزل کار درستی است؟
من اصلا صلاح نمی دانم به آنها هم گفته ام این کار به صلاح نیست، درمان ایشان نیاز به شرایط خاصی دارد باید حتما تحت نظر باشد با بردن چند وسیله پزشکی به منزل، درمان جواب نمی دهد. ما پیشنهادمان را به آقایان داده و با مرکز بازتوانی مان هم هماهگ کرده بودیم، اما گویا این هفته تماس گرفته و پرسیده بودند چه وسایلی لازم است.
دلیل خاصی هم برای این تصمیمشان اعلام کرده اند؟
نه دلیلی مطرح نکرده و فقط گفته اند نمی توانیم ایشان را به بیمارستان بیاوریم و می خواهیم در منزل این کار را انجام دهیم.
شما به عنوان یکی از پزشکان آقای موسوی نسبت به این موضوع اعتراض و یا پیگیری کرده اید؟
ما هیچ ارتباط و دسترسی ای به آقایان نداریم. نه شماره ای داریم نه چیزی. ارتباط ها فقط یک طرفه است و عملا نمی توانیم پیگیری کنیم. آنها هم با ما تماسی نگرفته اند. حتی قرار گذاشته بودند که ما هفته ای یک بار برویم ایشان را در منزل ببینیم و معاینه کنیم که این اتفاق هم نیافتاده است و دیگر نه تماسی گرفته اند و نه پیگیری کرده اند.
مساله خیلی روشن است، بحث درمان یک بیمار است و اگر بخواهیم این بیمار را درمان کنیم باید تابع نظر پزشکان باشیم ولی اگر قرار است وقفه ای بیفتد و کسی به نظر پزشکان توجهی نکند این درمان جواب نخواهد داد. اگر واقعا اراده بر این باشد که درمان ایشان پیگری شود راهش قبلا به آقایان گفته و مشخص شده و در تمام دنیا هم روشن است. این کار دفعه قبل هم که ایشان استنت شدند گفته شد اما کسی توجهی نکرد. اگر بخواهند براحتی می شود ایشان را درمان کرد اما اگر اراده بر این باشد که درمان نشوند من دیگر نمی دانم.
توجه کنید که فرایند درمان ایشان خیلی روشن و شفاف است هر فردی از هر گروه و طبقه ای که این مشکل را داشته باشد در بیمارستان ما برایش شرایط درمان آماده و فراهم است ولی متاسفانه تا کنون این درمان برای ایشان انجام نشده است.