به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، اردیبهشت ۳۱، ۱۳۹۳

مسابقه ملکه زیبایی در کانادا

مهرناز، برنده مسابقه ملکه زیبایی ایرانی در کانادا شد
 «من کارهای ترسناک و به چالش کشیدن خودم را دوست دارم». این را برنده مسابقه ملکه زیبایی ایران در کانادا می‌گوید. مهرناز که پس از چند ماه رقابت با ۳۰ دختر ایرانی در تورنتو و مراحل آمادگی و تمرین، توانست در روز شنبه ۲۰ اردیبهشت تاج ملکه زیبایی را از آن خود کند، گفت: «این ترسناک‌ترین کار عمرم بود.»

آخرین مراسم انتخاب ملکه زیبایی ایران در سال ۱۳۵۷ در ایران برگزار شد و دیگر ایرانیان شاهد چنین مراسمی نبوده‌اند. بسیاری از دختران ایرانی در مراسم دختر شایسته و یا ملکه زیبایی در کشورهای مختلف شرکت کرده و مقام‌هایی نیز کسب کرده‌اند، اما این اولین باری بود که عده‌ای از ایرانیان فعال در حوزه فرهنگی و اجتماعی در تورنتو پیش‌قدم شده و یک مراسم انتخاب ملکه زیبایی را برگزار کردند.

رزا شفابخش، یکی از مجریان مراسم انتخاب ملکه زیبایی ایرانی در کانادا، با اشاره به تلاش زیاد دست‌اندرکاران برای نشان دادن هنر ایرانی و ارائه یک مراسم زیبا، به رادیو فردا می‌گوید: این یک تجربه نو بعد از ۳۶ سال بود که اتفاق افتاد و من فکر نمی‌کردم این مراسم به این بزرگی و شکوه اجرا شود. کیفیت برگزاری مراسم بیش از حد انتظار من بود.

مهرناز عدلی، برنده مسابقه ملکه زیبایی ایران در کانادا، که از شش ماه پیش وارد رقابت‌ها و مراحل آماده‌سازی شده بود به رادیو فردا می‌گوید: «احساسی باورنکردنی دارم و همه چیز برایم جالب است».

«وقتی که می‌بینم می‌توانم به خودم ثابت می‌کنم توان انجام کاری را دارم، اعتماد بنفس پیدا می‌کنم که بسمت کارهای بزرگتر بروم.»

مهرناز می‌گوید: «این برنامه‌ها به دختران جوان نشان می‌دهد که هر کسی می‌تواند به آنچه می‌خواهد برسد به شرطی که پشتکار داشته باشد و به خودش باور و اعتماد بکند، یعنی کسی یک کاری را شروع بکند حتما موفق می‌شود.»

پس از مهرناز، تینا کاظمی دوم شد و نوشا و نیلوفر شیرازی دو نفر از چهار نفر نهایی را تشکیل دادند.

بر اساس اعلام برگزارکنندگان، ۵۰ درصد از آرا توسط چهار داور مسابقه و ۵۰ درصد دیگر توسط مردم تعیین شده‌است که در روز مسابقه نفرات برتر بر آن اساس اعلام شدند.
رادیو فردا