به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، اردیبهشت ۲۸، ۱۳۹۳

كي‌يف خود را آماده ی برگذاري انتخابات رياست‌جمهوري می کند


مادلین آلبرايت نماينده امريكا در اوكراين

در حالي كه منازعه قدرت بين جدايي‌طلبان شرق و نيروهاي امنيتي اوكراين در دونتسك و لوهانسك ادامه دارد، كي‌يف خود را براي برگذاري انتخابات رياست‌جمهوري هفته آينده آماده مي‌كند؛ انتخاباتي كه با نظارت بين‌المللي برگذار خواهد شد و گفته مي‌شود رهبري اين ناظران بين‌المللي با امريكا خواهد بود.

به گزارش آژانس توسعه بين‌المللي، دولت امريكا در پاسخ به درخواست مقامات كي‌يف امر سازماندهي انتخابات رياست‌جمهوري در اوكراين را برعهده گرفته و در اين رابطه از كارشناسان سازمان غيردولتي «بنياد بين‌المللي سيستم‌هاي انتخاباتي »استفاده خواهد كرد.
در اين زمينه برخي منابع غير رسمي اعلام كردند مادلين آلبرايت، وزير امور خارجه پيشين امريكا رياست تيم ناظران اين كشور و سازمان‌هاي حاضر در انتخابات رياست‌جمهوري اوكراين را برعهده خواهد داشت. 

ناظران خارجي در اوكراين شامل يك هيات بزرگ از نهاد بين‌المللي جمهوريخواه، ناظران از سازمان امنيت و همكاري اروپا و ساير سازمان‌هاي بين‌المللي هستند.  
قرار است اين تيم نتايج و دستاوردهايشان را از چگونگي برگذاري اين انتخابات در يك كنفرانس خبري پس از برگذاري اين روند اعلام كنند.
اين در حالي است كه به گزارش رسانه‌ها از شرق اوكراين صداي انفجارهاي ممتد شنيده مي‌شود و درگيري مسلحانه ارتش و جدايي‌طلبان در اين منطقه ادامه دارد.