به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، اردیبهشت ۲۸، ۱۳۹۳

امام جمعه موقت تهران گفت که عملاً حجاب اجباری رعایت نمی شود.

تظاهرات صدها نفر در پایان نماز جمعه تهران علیه "بی حجابی"
تظاهرکنندگان دیروز در شعارهایشان از مقامات می خواستند که از گسترش باصطلاح "منکرات" جلوگیری و بر رعایت حجاب اجباری نظارت کامل کنند.
دیروز همچنین امام جمعه موقت تهران، حجت الاسلام کاظم صدیقی، در خطبه های نماز جمعه پایتخت گفت که در بخش هایی از شهر عملاً حجاب اجباری رعایت نمی شود. 
تظاهرات دیروز بعد از نماز جمعه تهران در اعتراض به نقض حجاب اجباری در ایران همزمان است با اقدام شماری از زنان ایرانی که داوطلبانه در اماکن عمومی حجاب اجباری را از سر برکشیده اند و تصاویر خود را تحت عنوان "آزادی های یواشکی در ایران" در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته اند. تاکنون بیش از 220 هزار نفر از صفحۀ فیسبوکی که تحت همین عنوان از سوم ماه مه گذشته به راه افتاده پشتیبانی کرده اند. 
در سال 1358 آیت الله خمینی طی فرمانی نخست خواستار اجباری شدن حجاب اسلامی در ادارات و مؤسسات دولتی شد و سپس این اجبار را به فضای عمومی کشور تعمیم داد.
صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی در دانشگاه تهران طی یادداشتی وضعیت حجاب را در ایران "خیلی خراب و هولناک" توصیف کرد، هر چند می گوید به "نیت خیر" تظاهرکنندگان دیروز باور ندارد. زیرا، به گفتۀ او، تظاهرکنندگان باید از نیروی انتظامی که تحت کنترل وزارت کشور نیست و دهها نهاد تبلیغاتی و فرهنگی حکومت که سرمایه شان دهها برابر بیشتر از وزارت فرهنگ است و همچنین از صدا و سیمای جمهوری اسلامی بپرسند که چرا وضعیت حجاب در کشور "بسیار خراب و هولناک" شده است.