به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، اردیبهشت ۲۰، ۱۳۹۳

یکی از آنها در انگلستان بزرگ شد و دیگری در جوانی به آمریکا مهاجرت کرد.

خواهران دوقلو یکدیگر را بعد از ۷۸ سال ملاقات کردند
آنها با یکدیگر به دنیا آمدند، با این حال نتوانستند با هم زندگی کنند. "آن هانت" و "الیزابت هامل" بعد از ۷۸ سال جدایی برای اولین بار یکدیگر را در آمریکا ملاقات کردند.
شبکه خبری جهانی "بی بی سی" با استناد به آمار موجود گزارش می‌دهد، تا به‌حال دیده نشده که دوقلویی‌ بعد از بازه زمانی تا این حد و ابعاد یکدیگر را یافته و ملاقات کرده باشند.
هر دو زن در سال ۱۹۳۶ در آلدرشات (Aldershot) انگلستان به دنیا آمدند. پدر آنها مادر را ترک کرد. مادر نیز تصمیم گرفت که یکی از دخترانش یعنی "آن" (Ann) را به فرزندی بسپارد.
"آن" را زوجی از آلدرشات به فرزندی پذیرفت و او به عنوان تک‌فرزند این خانواده بزرگ شد. زمانی که مادر ناخوانده ‌"آن" در سال ۲۰۰۱ از دنیا رفت، او جست‌وجوی خود برای پیدا کردن ریشه‌های حقیقی‌اش را آغاز کرد. این کاوش ادامه یافت تا این که در سال گذشته (۲۰۱۳) "آن" فهمید که خواهر دوقلویی هم دارد.
الیزابت در این زمان در آمریکا زندگی می‌کرد. او هم به عنوان تک‌فرزند بزرگ شد. الیزابت در دوران جوانی به هنگامی که همراه با نیروی دریایی سلطنتی انگلستان در مالت مستقر بود عاشق مردی آمریکایی شد و به آمریکا مهاجرت کرد.
یکی از دختران "آن" بالاخره توانست جای الیزابت، خاله خود را بیابد و برایش نامه‌ای بنویسد. بعد میان دو خواهر تماس‌های تلفنی برقرار شد تا این که بالاخره هفته گذشته (۲۰۱۴) دوقلوها توانستند همدیگر را در کالیفرنیا ملاقات کنند. این ملاقات توسط نانسی سگال، محقق دوقلوها در دانشگاه فولرتون ایالت کالیفرنیا، ترتیب داده شد.
الیزابت می‌گوید، می‌دانست خواهر دوقلویی دارد، اما هرگز نمی‌توانست باور کند که او را روزی ملاقات خواهد کرد. همه تلاش‌هایی که او برای پیدا کردن خواهرش کرده بود تا آن زمان شکست خورده بود. او می‌گوید، این مسئله که "آن" آلدرشات، زادگاه خود را هرگز ترک نکرد نکته ویژه‌ای در سرنوشتشان بود. به همین خاطر بود که آنها بی‌آنکه بدانند در دوران کودکی چندان هم از هم دور نبودند.
الیزابت بعد از ۷۸ سال وقتی به خواهر خود رسید به او گفت: «چقدر خوب است که در واقعیت تو را می‌بینم.»
دوقلوها می‌خواهند بعد از انجام چند آزمایش و پرسش و پاسخ با یکدیگر به سکونت‌گاه الیزابت در ایالت اورگون آمریکا رفته و اوقاتی را در آنجا به سر برند.
"آن" به "بی بی سی" گفت: «حس می‌کنم که لیز [الیزابت] را در همه عمرم می‌شناخته‌ام.»