به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، اردیبهشت ۲۶، ۱۳۹۳

*در خواب نمیرید* " مینا اسدی"

مینا اسدی
در خواب نمیرید

باور کنید. دنیای دیگری وجود ندارد و مار و عقربی که از آن در منابر و مقابر حرف می زنند و وعظ میکنند خود همین شیادان هستند که زندگی را به کام ما تلخ کرده اند.

و از گرده ی مردم سواری می گیرند. 

در خواب نمیرید ،بیدار شوید!




آقای یوسف یرکیل مشاور آ قای اردوغان دربرابر چشمان متحیر مردم، با مشت و لگد به جان معترضان فاجعه ی معدن "سوما" افتاد.

او آنچنان خشمگین بود که اگر مسلسلی در دست داشت بروی معترضان آتش می گشود این لات بی سر وپا فارغ التحصیل دانشگاه"، سواس"بریتانیاست.

ایشان درگفتگویی با سرویس انگلیسی روزنامه ی "حریت" با سربلندی گفتند : بله شخصی که در عکس لگد پراکنی میکند خود من هستم و فرد روی زمین افتاده ،یک چپ گرای تند رو" است که که به من و نخست وزیر فحش داده است و در ادامه پرسیدند: آیا باید در قبال این رفتار ساکت می ماندم؟.

از دیدن عکس های این لومپن فکل کراواتی که در کمال بیرحمی و بیشرمی از جنایتی که کرده دفاع می کند به جوش و خروش آمدم .
ما مردم خاموش در چه کاری هستیم و چرا از کنار این جنایات بی تفاوت می گذریم.آیا این آدمها به صرف داشتن مدرک از این دانشگاه های اسم و رسم دار باید بر مردم زحمتکش و کارگر حکومت کنند؟
آیا این چارپایان نا انسان و سنگدل ، شایسته ی احترام و در خور ستایشند؟
به کجا میرود این جهان با مردمان نشسته که فقط نگاه می کنند و در سکوت می گذرند؟ تنها کارگران معدن ،عبد و عبید و برده نیستند . شما هم که کسی دیگر به جای شما فکر می کند و می پذیرید که مجریان بی مزد و مواجب آیات آسمانی باشید بردگانی بیش نیستید.
اصلن چرا زنده اید و چرا خواری وتحقیر را زندگی مینامید؟ اینهمه وکیل و وزیر و دانشمند و فرمانده و رهبر بی خاصیت و زور گو و ستم مدار چه گلی به سر مردم زده اند که برایشان هورا می کشید و دست می زنید ؟

چرا در برابرشان نمی ایستید؟ و حتا خجالت می کشید که بگویید :
از امروز من نیستم ...من تن نمیدهم... به خاطر بهبود اوضاع به میدان آمده ام و این سبک و سیاق که شما بنا کرده اید آن نیست که می پنداشتم .
این زندگی پر از دغدغه و پر از ترس و تردید به چه کارتان می آید؟
این هم از وکیل آقای اردوغان اسلام پناه. دستان تان را به طرف چهره ی بر گزیدگان دراز کنید...
نقابهایشان را بردارید و دندان هایشان را که برای دریدن شما تیز کرده اند به دقت ببینید .
انسان این قرن ، با اینهمه ابزار و ارتباطات چقدر باید خام و خواب باشد که هنوز زندگی و شادی و بخت را از اجساد پوسیده ی مردگان هزار سال پیش طلب کند و توانایی های خودش را نادیده بگیرد...

باور کنید.دنیای دیگری وجود ندارد ومار و عقربی که از آن در منابر و مقابر حرف می زنند و وعظ میکنند خود همین شیادان هستند که زندگی را به کام ما تلخ کرده اند. و از گرده ی مردم سواری می گیرند. 
در خواب نمیرید ،بیدار شوید!

مینا اسدی.. پنچشنبه... پانزدهم ماه مای دو هزار و چهارده ...استکهلم