به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، اردیبهشت ۳۰، ۱۳۹۳

عذرخواهي اشكبار خانم رييس‌جمهور

پارك گئون‌هاي
بحران سياسي در كره جنوبي پس از غرق شدن كشتي تفريحي سوول ادامه دارد،
هر چند تاكنون بسياري به دليل بي‌احتياطي و عدم مسووليت دستگير شده و نخست‌وزير كره نيز استعفا داده است، اما عذرخواهي جديد پارك گئون‌هاي رييس‌جمهوري كره جنوبي نشان مي‌دهد، فشارها عليه دولت سئول همچنان ادامه دارد.  
تا جايي كه گئون‌هاي با چشماني اشكبار در تلويزيون ظاهر شد و به خاطر غرق شدن كشتي حامل دانش‌آموزان موسوم به «سوول» و كشته شدن ده‌ها نفر از خانواده قربانيان و مردم عذرخواهي كرد. در اين سخنراني تلويزيوني رييس‌جمهوري كره جنوبي خود را به طور كامل مسوول اين حادثه دانست و از انحلال گارد ساحلي اين كشور به دليل قصور در انجام وظايف خود خبر داد.
رييس‌جمهوري كره جنوبي پيش‌تر نيز در بيانيه‌يي، به دليل كوتاهي دولت در زمينه جلوگيري از اين حادثه و اقدامات اشتباه خود در كمك‌‌هاي اضطراري به مسافران عذرخواهي كرده بود. اما اين اظهارات پس از آن مطرح شد كه ناخدايي در گفت‌وگو با نيروهاي پليس تاكيد كرد بارها درباره اضافه شدن كابين‌هاي بيشتر به كشتي و برهم زدن تعادل آن هشدار داده بودم. با وجود عذرخواهي رييس‌جمهوري كره جنوبي، خبرگزاري فرانسه گزارش مي‌دهد بستگان قربانيان كشتي غرق شده همچنان دولت را به كوتاهي در زمينه واكنش به سانحه غرق شدن اين كشتي متهم مي‌دانند.